det er jeg klar over..
det er dejligt at der er nogen der vil yde lidt for at hjaelpe andre..og det er jeg personligt meget glad for.
i sin helhed har jeg ikke haft flere problemer med linux end windows. det er bare anderledes, og jeg har ikke erfaring med linux fra tidligere. saa jeg starter fra naesten nul, samme som da jeg i sin tid startede med windows 95
jeg har skam ogsaa haft mange problemer med windows. men der har der altid lige vaeret nogen der vidste noget.. linux er helt anderledes, jeg kan ikke bare spoerge naboen.. saa for mit vedkommende, saa er online hjaelpen afgoerende for om jeg har linux i mine computere i fremtiden
jeg har heldigvis kun haft smaa problemer med linux. saa jeg tror paa at jeg er linux bruger i fremtiden.
tak for hjaelpen indtil videre
mvh
klaus nielsen
skaerm blinker konstant mellm baggrind og programm
-
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: skaerm blinker konstant mellm baggrind og programm
Den er svær at regne ud den her, skulle jeg gætte ville jeg tro der er sket en fejl i en konfigurationsfil eller under installationen af noget der påvirker grafik systemet.
Prøv lige at se om du har en /etc/X11/xorg.conf
Eller er mit eneste forslag at tage et backup, lave en ny installation og overføre de dele du gerne vil beholde.
Prøv lige at se om du har en /etc/X11/xorg.conf
Eller er mit eneste forslag at tage et backup, lave en ny installation og overføre de dele du gerne vil beholde.
-
/etc/X11/xorg.conf
hvor/ hvordan skal jeg finde den ?
trin for trin vejlidning
hvor/ hvordan skal jeg finde den ?
trin for trin vejlidning
-
- Admin
Det er en sti på en fil, så du finder éen lige som du ville gøre med ændre filer, det er en absolut sti der starter i roden af filsystemet.
-
det er ikke nemt at finde noget med alt den blinken.. totalt umuligt at arbejde paa maskinen
kan man soege paa en fil /sti naar man ctrl+alt+f1 ? er der en komando for at soege paa denne fil?
kan man soege paa en fil /sti naar man ctrl+alt+f1 ? er der en komando for at soege paa denne fil?
-
- Admin
Skriv ls efter fulgt af stien til filen, bemærk forskel på store og små bogstaver.
-
ls: kan ikke tilgaa /etc/X11/xorg.conf : no such file or directory
-
- Admin
Tja så er mit eneste forslag at tage en kopi af din home mappe til en ekstern harddisk ved at bruge en live cd. Installere igen og så tilbage føre home mappen, på den måde beholder du alle dine bruger indstillinger (og vi ved jo det ikke er dem der skaber problemet) og filer.
-
saa langt saa godt
komando for at finde home mappen og kopiere til extern harddisk, hvordan goer jeg det ?
i terminal vinduet
komando for at finde home mappen og kopiere til extern harddisk, hvordan goer jeg det ?
i terminal vinduet
-
- Admin
Jeg vil forslå du bare starter op fra en live cd/usb og så bruger musen, vælg din disk i fil håndtering og træk home mappen over på den eksterne disk.