hej --har fået optaget lidt video med min htc- men jeg vil gerne vende billedet under afspilning(ubuntu 10.10)-og jeg har ikke kunne finde den funtion i vlc som er min foretrukne afspiller-er nogen bekendt med om dette kan lade sig gøre...?
misseren er fremkommet ved at jeg på et tidspunkt holdt kameraet lodret så hvor billedet faktisk ligger ned under afspilning på pc-
at vende en video
-
- IRC nickname: kok
- Geografisk sted: svenstrup j
-
- Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus
Re: at vende en video
Avidemux videoredigeringsprogram kan gøre det.
Åbn filen i det, I venstre side under video, vælg noget andet end Copy, f.eks H.264 .
Så bliver Filters knappen aktiv, og giver adgang til en masse, bl.a. funktioner, der kan vende
billederne.
Henning
Åbn filen i det, I venstre side under video, vælg noget andet end Copy, f.eks H.264 .
Så bliver Filters knappen aktiv, og giver adgang til en masse, bl.a. funktioner, der kan vende
billederne.
Henning
-
- Geografisk sted: Vejle
Re: at vende en video
Jeg har lige lavet det i dag, og som Henning siger, skal du ind i filtre. Når du har fundet det rette filter for at rotere filmen, kan du lave et preview for at checke om den har kommet ret vej. Derefter skal man trykke output på toppen, før man trykker save. Jeg mener den står på input, når du starter Avidemux.
Ting tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen