Hejsa
Jeg har lige formateret min computer engang til for at lave en 120GB Windows og 100GB Ubuntu computer, men jeg står i det problem at jeg mangler et ordenligt musik program, syntes ikke jeg kan se meningen i Banshee, men jeg kan rigtig godt lide det med at køre hen over lyd ikonet også kan man skifte sang, og det vil jeg gerne beholde. Men det kan man ikke gøre noget så at når jeg smækker et jackstik i computeren går den over og kun spiller på den enhed jeg har sat til fx et headset også snart der ikke er noget til så går den over på højtalerne i computeren, er det noget som kan lade sig gøre alt dette ??
En som er blevet meget glad for Ubuntu mangler bare lige Microsoft Office og iTunes
Ordenligt musik program og lyden ved jackstik
-
- IRC nickname: Brohus
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Ordenligt musik program og lyden ved jackstik
Du må nok lige være lidt mere specifik omkring hvad det er du savner ved et godt musik program.
Mht. det at få lyden over i andre højtalere så er det sådan det virker for mig, hvilket type er det du slutter til?
Mht. det at få lyden over i andre højtalere så er det sådan det virker for mig, hvilket type er det du slutter til?
-
AJenbo skrev:Du må nok lige være lidt mere specifik omkring hvad det er du savner ved et godt musik program.
Det jeg savner ved/ikke ved omkring Banshee er at muligheden for at have afspilningliste hvor mit musik er inde på.
Når jeg tilslutter et headset eller sætter computeren til mit anlæg så skal jeg ind i "Lyd" og ændre den til Phones ellers kommer der også lyd ud af computeren.
-
- Admin
brohus skrev:Det jeg savner ved/ikke ved omkring Banshee er at muligheden for at have afspilningliste hvor mit musik er inde på.
Du kan oprette nye afspilningslister fra menuen Medie->Ny afspilningsliste.
brohus skrev:Når jeg tilslutter et headset eller sætter computeren til mit anlæg så skal jeg ind i "Lyd" og ændre den til Phones ellers kommer der også lyd ud af computeren.
Hvor skal den ændres hvad til Phones, og hvordan er dit headset og anlæg tilsluttet?
-
AJenbo skrev:brohus skrev:Det jeg savner ved/ikke ved omkring Banshee er at muligheden for at have afspilningliste hvor mit musik er inde på.
Du kan oprette nye afspilningslister fra menuen Medie->Ny afspilningsliste.brohus skrev:Når jeg tilslutter et headset eller sætter computeren til mit anlæg så skal jeg ind i "Lyd" og ændre den til Phones ellers kommer der også lyd ud af computeren.
Hvor skal den ændres hvad til Phones, og hvordan er dit headset og anlæg tilsluttet?
Det er tilsluttet til et normalt jackstik lige til at smække i computeren, for at få lyd ud skal jeg gå ind i lydindstilinger også vælge output også vælge derfra
-
- Admin
Ud for Konnektor?
-
AJenbo skrev:Ud for Konnektor?
Altså jeg har en stik fra forstærkeren til computeren, og det virker på Windows, bare ikke i Ubuntu..
-
- Admin
Jeg tænkte om du under Ouput i lydindstillinger vælger Phones ud for Enhed eller Konnektor?
-
AJenbo skrev:Jeg tænkte om du under Ouput i lydindstillinger vælger Phones ud for Enhed eller Konnektor?
Ja det bliver jeg nød til ellers kommer der lyd begge steder
-
- Admin
Det var ikke et Ja/Nej spørgsmål. Enhed eller Konnektor? Og hvad er den ellers sat til?
-
AJenbo skrev:Det var ikke et Ja/Nej spørgsmål. Enhed eller Konnektor? Og hvad er den ellers sat til?
Nåår xD det er ved Konnektor jeg skal vælge
-
- Admin
Ok, så er det nok noget der skal konfigureres i drivere, hvad står den normalt til før du skifter til phono? Og har du prøvet om det virker med andre Jack stik?