HJÆLP, hele mit skrivebord er væk... :( (LØST)
-
- IRC nickname: Kartoffelwomen
Re: HJÆLP, hele mit skrivebord er væk... :(
Jeg har lige lavet et eksperiment. Jeg tog et skærmbillede af det her felt jeg skriver i, og det kunne jeg godt uploade, det ses her: http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/G1T92284.png
Jeg kan dog stadig ikke uploade billedet af mit skrivebord, tror det er fordi jeg har en baggrund på med meget farve på som gør at billedet fylder for meget til til kan uploades på imagesshack.
Jeg kan desværre ikke finde ud af at "minimere" billedet af mit skrivebord så det kommer ned under 1.125 kb..
Jeg kan dog stadig ikke uploade billedet af mit skrivebord, tror det er fordi jeg har en baggrund på med meget farve på som gør at billedet fylder for meget til til kan uploades på imagesshack.
Jeg kan desværre ikke finde ud af at "minimere" billedet af mit skrivebord så det kommer ned under 1.125 kb..
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
christian.arval har vist glemt at det endnu ikke er lykkes for mig at tillade normale brugere at vedhæfte filer
UPS sorry, det viste jeg faktisk intet om, jeg beklager at jeg brugte din/andres tid på det
Jeg kan godt rykke lidt rundt i kommandoen så Dansk kommer ind før Engelsk bliver fjernet, men jeg tror ikke at det ændre på noget, da jeg selv bruger den del i mit eget opstartsscript, og kommandoen med held har været brugt flere gange til support (men jeg retter den da for god ordens skyld nu).
Jeg har ikke turde slukke computeren i nat af frygt for om der for svinder flere ting når den er slukket.
Jeg lurer på om den opdatering som blev kørt resulterede i et "recovery" punkt i bootmenuen, personligt havde jeg genstartet pc'en og set hvad der sker, men vi er ude i et tilfælde som jeg ikke har set før herinde, så vi skal nok til at være varsomme med hvad vi forsøger med.
Hvis du kan ordne det med Ajenbo privat vil det nok være det bedste, men hvis du alligevel skal lukke pc'en ned for at tage hen til ham, kan du lige så godt prøve at starte den op igen og se hvad der sker.
Hvis Ajenbo evt. skal til at bruge recoveryprogrammer, skal du ikke forsøge den kommando som jeg foreslog, da han har helt ret i at det kan overskrive områder på din harddisk.
PS : Når du engang får styr på den pc, vil jeg klart anbefale dig at bruge Dropbox, så har du en onlinebackup, og slipper for at miste data på den måde.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
christian.arvai skrev:PS : Når du engang får styr på den pc, vil jeg klart anbefale dig at bruge Dropbox, så har du en onlinebackup, og slipper for at miste data på den måde.
Ved mindre den synkronisere at filerne bliver slettet
Det er nok mere sandsynligt at der ikke sker noget hvis du slukker maskinen end hvis du lader den stå tændt. Kan du ikke skifte skifte til en ensfarvet baggrund ved at åbne system-indstillinger-udsende-baggrund, så burde du vel kunne uploade billedet. Hvis du opretter nye filer på skrivebordet bliver de så synlig? (husk at en hver brug af maskinen mindsker chancen for at genskabe dine filer).
-
- Admin
Kartoffelwomen skrev:Jeg har lige lavet et eksperiment. Jeg tog et skærmbillede af det her felt jeg skriver i, og det kunne jeg godt uploade, det ses her: http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/G1T92284.png
Kan du få adgang til en mailkonto og sende billedet derfra ? , hvis ja, så kan du lige få min private mailadd. over PB, og så kan jeg bruge min Photobucketkonto til at hoste det for dig.
-
- Admin
AJenbo skrev:christian.arvai skrev:PS : Når du engang får styr på den pc, vil jeg klart anbefale dig at bruge Dropbox, så har du en onlinebackup, og slipper for at miste data på den måde.
Det er ikke et problem, i Dropbox er der en "logbog" hvor du altid kan gå 30 dage tilbage, så uanset hvad kan man altid gå ind og gendanne filer (der er slettet indenfor 30 dage), man skal blot en tur online for at gøre det.
Det betyder også at jeg kan gå ind og hente et dok. som jeg har overskrevet/ændret, da den tidligere udgave vil kunne findes i loggen (det er faktisk ret smart).
-
- Admin
Out put fra denne kommando kunne også hjælpe:
Kode: Vælg alt
du -sh ~/*; du -sh ~/.*
-
- Admin
christian.arvai skrev:AJenbo skrev:christian.arvai skrev:PS : Når du engang får styr på den pc, vil jeg klart anbefale dig at bruge Dropbox, så har du en onlinebackup, og slipper for at miste data på den måde.
Det er ikke et problem, i Dropbox er der en "logbog" hvor du altid kan gå 30 dage tilbage, så uanset hvad kan man altid gå ind og gendanne filer (der er slettet indenfor 30 dage), man skal blot en tur online for at gøre det.
Det betyder også at jeg kan gå ind og hente et dok. som jeg har overskrevet/ændret, da den tidligere udgave vil kunne findes i loggen (det er faktisk ret smart).
Arh, ja det er da smart.
-
- Admin
Fed kommando, jeg er spændt på at se resultatet
-
Nu er er sket noget FANTASTISK..
Jeg var ved at skrive en PB til AJenbo, for tænkte min pc nok skulle i professionelle hænder for at kunne få reddet mine dokumenter.
Men mens jeg skrev kom jeg i snak ned en af mine medkursister, han søger arbejde indenfor IT, han er uddannet ingeniør. Han kender lidt til ubuntu og ville gerne se på problemet.
Det lykkedes ham at finde alt fra mit skrivebord, jeg kan dog ikke få det frem som ikoner det var før men en liste.
Jeg markerer ikke som løst lige nu, da jeg skal til møde lige om lidt og vil gerne forklare noget mere når jeg får tid, men er lidt sen på den nu.
Men tusind mange tak til jer som hjalp mig her, det er bare så fantastisk at kunne få hjælp herinde.
Mvh Janni
Jeg var ved at skrive en PB til AJenbo, for tænkte min pc nok skulle i professionelle hænder for at kunne få reddet mine dokumenter.
Men mens jeg skrev kom jeg i snak ned en af mine medkursister, han søger arbejde indenfor IT, han er uddannet ingeniør. Han kender lidt til ubuntu og ville gerne se på problemet.
Det lykkedes ham at finde alt fra mit skrivebord, jeg kan dog ikke få det frem som ikoner det var før men en liste.
Jeg markerer ikke som løst lige nu, da jeg skal til møde lige om lidt og vil gerne forklare noget mere når jeg får tid, men er lidt sen på den nu.
Men tusind mange tak til jer som hjalp mig her, det er bare så fantastisk at kunne få hjælp herinde.
Mvh Janni
-
- Admin
Kan du så få ham bag tastaturet og beskrive præcist hvordan han gjorte, jeg er ret nysgerrig nu
-
- Admin
Min teori er at der kan være blevet byttet om på Skrivebord og Desktop da der opstod rod med sproget.
-
- Admin
AJenbo skrev:Min teori er at der kan være blevet byttet om på Skrivebord og Desktop da der opstod rod med sproget.
Det er en mulighed, jeg har så ikke set den fejl giver sådanne problemer, men jeg ved heller ikke alt
Kommandoen til at installere Dansk og fjerne Engelsk er rettet så Dansk installeres først nu http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=102#14
Når data er sikret vil jeg foreslå at den køres.
-
- Admin
Efter det vil det nok også være en ide at åbne system- indstillinger - sprogunderstøttelse og sikre dig at dansk står øverst på listen.
-
AJenbo:
Du har fuldstændigt ret, der var nemlig byttet rundt på "Desktop" og "Skrivebord", men jeg undrer mig over jeg ikke kunne finde mine filer da jeg fandt et sted hvor der stod "søg filer".
Jeg havde også forsøgt at lave en mail med vedhæftet fil for at se om jeg den vej kunne finde nogle af mine filer, men det kunne jeg heller ikke.
Nu håber jeg ikke jeg spørger dumt, men: Hvad er en "backup", er det en slags sikkerhedskopi ?
Hvordan finder jeg ud af om jeg har sådan en og hvis ikke hvordan laver jeg så en ?
Er det det samme som christian beskriver med "dropbox" ?
christian.arvai:
Det gør ikke noget mht filer i forum, der skete jo ikke noget ved det..
""Jeg lurer på om den opdatering som blev kørt resulterede i et "recovery" punkt i bootmenuen""
Hvad betyder det ?
""Når du engang får styr på den pc, vil jeg klart anbefale dig at bruge Dropbox, så har du en onlinebackup, og slipper for at miste data på den måde""
Hvordan laver jeg sådan en "Dropbox" ?
Det lyder smart at man kan gå en hel måned tilbage og gendanne slettede eller overskrevne filer.
Du har fuldstændigt ret, der var nemlig byttet rundt på "Desktop" og "Skrivebord", men jeg undrer mig over jeg ikke kunne finde mine filer da jeg fandt et sted hvor der stod "søg filer".
Jeg havde også forsøgt at lave en mail med vedhæftet fil for at se om jeg den vej kunne finde nogle af mine filer, men det kunne jeg heller ikke.
Nu håber jeg ikke jeg spørger dumt, men: Hvad er en "backup", er det en slags sikkerhedskopi ?
Hvordan finder jeg ud af om jeg har sådan en og hvis ikke hvordan laver jeg så en ?
Er det det samme som christian beskriver med "dropbox" ?
christian.arvai:
Det gør ikke noget mht filer i forum, der skete jo ikke noget ved det..
""Jeg lurer på om den opdatering som blev kørt resulterede i et "recovery" punkt i bootmenuen""
Hvad betyder det ?
""Når du engang får styr på den pc, vil jeg klart anbefale dig at bruge Dropbox, så har du en onlinebackup, og slipper for at miste data på den måde""
Hvordan laver jeg sådan en "Dropbox" ?
Det lyder smart at man kan gå en hel måned tilbage og gendanne slettede eller overskrevne filer.
-
Jeg har lige været inde i "System - Administration - Sprogunderstøttelse", men der står kun dansk som sprog, så det kan jo ikke blive bedre..
Jeg er utroligt glade for jeres hjælp herinde, og hjælpen fra min medkursist.
Da jeg hørte han søgte job som IT-suporter, så kom vi i snak og han var flink at hjælpe.
Han har ikke ubuntu selv, men vil have det på sin næste pc.
Så en kæmpe tak til jer alle for den gode hjælp og at i ville tage jer tiden til det...
Jeg er utroligt glade for jeres hjælp herinde, og hjælpen fra min medkursist.
Da jeg hørte han søgte job som IT-suporter, så kom vi i snak og han var flink at hjælpe.
Han har ikke ubuntu selv, men vil have det på sin næste pc.
Så en kæmpe tak til jer alle for den gode hjælp og at i ville tage jer tiden til det...