Trådløs med Samsung N120

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Svante

Trådløs med Samsung N120

Indlæg af Svante »

Jeg købte for snart 2 år siden en Samsung N120. Jeg har aldrig fået det trådløse netkort til at køre ordentligt, så jeg har kørt med Windows-drivere via NdisWrapper (hvilket irriterer mig helt vildt!).
For nogle dage siden installerede jeg så Ubuntu 11.04, og kortet virkede faktisk uden, at jeg skulle installere Windows-drivere, men desværre er det lidt som vinden blæser. Nogen virker det - andre gange ikke.
Jeg har så undersøgt det lidt, og fandt så frem til denne side:
http://sourceforge.net/apps/mediawiki/ndiswrapper/index.php?title=Realtek_RTL8192E
Her står der tydeligt, at jeg ikke behøver at køre med Windows-drivere og NdisWrapper, men det virker altså ikke altid.
Nogen gode forslag? Måske noget med opstartsprocessen?
Jeg er åben for forslag :-)
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Trådløs med Samsung N120

Indlæg af AJenbo »

Hej kan du ikke prøve at køre denne kommando og give os linket du får til slut, så kan vi muligvis se om der er et problem med opsætningen:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install -y pastebinit && lsb_release -a > ~/netinfo && uname -a >> ~/netinfo && lspci >> ~/netinfo && lsusb >> ~/netinfo && sudo lshw -C Network >> ~/netinfo && >> ~/netinfo && ifconfig >> ~/netinfo && sudo iwconfig >> ~/netinfo && nm-tool >> ~/netinfo && apt-cache policy usb-modeswitch-data >> ~/netinfo && apt-cache show usb-modeswitch-data >> ~/netinfo && apt-cache policy usb-modeswitch >> ~/netinfo && apt-cache show usb-modeswitch >> ~/netinfo && apt-cache policy network-manager >> ~/netinfo && apt-cache show network-manager >> ~/netinfo && rfkill list >> ~/netinfo && sudo lsmod >> ~/netinfo && sudo iwlist scan >> ~/netinfo && pastebinit -b http://paste.ubuntu.com ~/netinfo
Svante

Indlæg af Svante »

Jo, men nu har jeg installeret ndiswrapperen og det ser ikke ud til, at jeg kan komme tilbage igen - sådan umiddelbart.
Jeg skal lige udforske det nærmere...
Svante

Indlæg af Svante »

AJenbo skrev:Hej kan du ikke prøve at køre denne kommando og give os linket du får til slut, så kan vi muligvis se om der er et problem med opsætningen:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install -y pastebinit && lsb_release -a > ~/netinfo && uname -a >> ~/netinfo && lspci >> ~/netinfo && lsusb >> ~/netinfo && sudo lshw -C Network >> ~/netinfo && >> ~/netinfo && ifconfig >> ~/netinfo && sudo iwconfig >> ~/netinfo && nm-tool >> ~/netinfo && apt-cache policy usb-modeswitch-data >> ~/netinfo && apt-cache show usb-modeswitch-data >> ~/netinfo && apt-cache policy usb-modeswitch >> ~/netinfo && apt-cache show usb-modeswitch >> ~/netinfo && apt-cache policy network-manager >> ~/netinfo && apt-cache show network-manager >> ~/netinfo && rfkill list >> ~/netinfo && sudo lsmod >> ~/netinfo && sudo iwlist scan >> ~/netinfo && pastebinit -b http://paste.ubuntu.com ~/netinfo

Har kørt kommandoen.
Her er linket: http://paste.ubuntu.com/614134/
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Hmm jeg kan desværre ikke se noget galt med det.
Svante

Indlæg af Svante »

AJenbo skrev:Hmm jeg kan desværre ikke se noget galt med det.

Pt. kører det også.
Jeg kørte kommandoerne, da WiFi virkede, da der skulle hentes pakker kunne jeg se.
Jeg har reinstalleret maskinen i dag, og det kører bedre nu. Faktisk har netkortet virket lige siden, selvom jeg har bootet nogle gange.
Måske relaterer det sig til bootprocessen, og om hvornår netkortet bliver startet op. Det er mit bedste bud.
Vi får at se om det holder...
Svante

Indlæg af Svante »

Nå, men jeg sætter den som "løst", selvom problemet er forsvundet af sig selv. Indtil videre...
Svante

Indlæg af Svante »

Helt løst er den nu ikke alligevel.
Her på det sidste vil den ikke altid gå på det trådløse netværk. Det eneste man kan gøre, er at prøve at genstarte, indtil det lykkes. Ret irriterende :(
Når jeg bruger ndiswrapper virker netkortet som sagt bedre, men jeg vil helst undgå at bruge windows-drivere.
Ydermere så connecter netkortet ikke efter dvale eller hvile, men det gør den med ndiswrapperen. Endnu et irritationsmoment :(

Nogen gode forslag? Eller skal jeg bare bide i det sure æble og bruge ndiswrapperen?
Problemet med ndiswrapperen er bare, at jeg nogen gange mister forbindelsen, når jeg streamer video.