Reinstall Ubuntu

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
brohus
IRC nickname: Brohus

Reinstall Ubuntu

Indlæg af brohus »

Hejsa ! :)

Jeg har idag valgt og bruge 20GB på at få Ubuntu på min skole pc, stadig dualboot med Windows, men da jeg havde set noget med det der Crossover tænkte jeg at det ville jeg smække på den, men det skulle jeg ikke gøre, da jeg har fået skide mange programmer og jeg kan ikke fjerne dem igen ! Hvordan skal jeg gøre for at få den reinstalled igen ?
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Reinstall Ubuntu

Indlæg af AJenbo »

Hej og velkommen til forummet

Du kunne også tildele mere plads til ubuntu, eller forklar lidt om hvilket programmer det er du ikke kan fjerne. Skal du til at geninstallere skal du jo også lave backup af alle de ting du gerne vil beholde.
brohus

Indlæg af brohus »

Jo tak :)
Det er fordi jeg smed Office på den altså microsoft office via crossover, men det køre ikke... Det der med backup behøves ikke da jeg har noget særligt på den andet end Minecraft xD
fordi jeg ikke har givet mere plads er fordi min harddisk ikke er så stor på min skole pc derfor :)
men jeg burde da kunne få den større på et senere tidspunkt ?
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Ok, du kan bruge programmet diskforbrugsanalyse til at finde og slette de ting der fylder på din installation.
Hvis du stadig bare vil formatere så skal du under installationen vælge "Noget andet" når du skal vælge hvordan den skal installeres, her skal du så markere ext4 partitionen, ændre den til at blive formateret og monteret som /
brohus

Indlæg af brohus »

Det vil jeg lige prøve, det burde da være nemt nok, så må vi se om windows snart ryger
brohus

Indlæg af brohus »

Det var nu faktisk rigtig nemt og gøre, jeg smed USB'en i, så sagde den "Slet Ubuntu 11.04 og geninstallere" også de andre, dejlig nemt og bare vælge den øverste :D