Hey
Jeg har fået sat en LAMP-server op og det virker sådan set ganske udemærket. Jeg kan se websiderne, tilgå MySQL via phpMyAdmin på http://localhost/phpMyAdmin eller http://192.168.1.100/phpMyAdmin men kun så længe jeg sidder lokalt på Ubuntu Serveren. Så snart jeg f.eks. skifter over til min bærbar så bliver siderne og dermed også loginbilledet til phpMyAdmin vist fint nok, men jeg får ikke lov til at komme ind...
Jeg har prøvet at kigge de forskellige privilegier igennem og jeg har sat vært til %, men lige meget hjælper det... Nogen der har en ide om hvad jeg har glemt??
// MaBoNi - Helt ny Ubuntu mand, men ret godt tilfreds indtil videre....
Ekstern adgang til MySQL via phpMyAdmin
-
Re: Ekstern adgang til MySQL via phpMyAdmin
Hmmm fatter det sku ikke, men nu virker det pludselig... Jeg sad og legede med noget putty fra min bærbar og pludselig kunne de få adgang til MySQL via phpMyAdmin (Apache2) som kører på Ubuntu-serveren (dvs. localhost)....
Men når jeg forsøger at connecte via MySQL Workbench fra min bærbare så afviser den forbindelsen??
Men når jeg forsøger at connecte via MySQL Workbench fra min bærbare så afviser den forbindelsen??
// MaBoNi- Helt ny Ubuntu mand, men ret godt tilfreds indtil videre....
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hej og velkommen til forummet
Der er normalt ikke åbnet op for direkte adgang til mysql databasen, for at tillade det skal du først indstille den til at lytte på netværks forbindelsen.
Der er normalt ikke åbnet op for direkte adgang til mysql databasen, for at tillade det skal du først indstille den til at lytte på netværks forbindelsen.
-
Og kunne du hjælpe mig lidt på vej på det punkt
Kan se at der i /etc/mysql/my.cnf er følgende linie
bind-address = 127.0.0.1
Har jeg fat i noget af det rigtige??
Kan se at der i /etc/mysql/my.cnf er følgende linie
bind-address = 127.0.0.1
Har jeg fat i noget af det rigtige??
-
Tjaaa så fik jeg jo forbindelse via netværket ved at ændre linien til:
#bind-address = 127.0.0.1
Men løber jeg så en risiko?? Serveren hoster jo sider på www, men så længe det kræver login at få adgang er det vel ikke helt tosset, eller tager jeg fejl??
#bind-address = 127.0.0.1
Men løber jeg så en risiko?? Serveren hoster jo sider på www, men så længe det kræver login at få adgang er det vel ikke helt tosset, eller tager jeg fejl??
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Risikoen svare til styrken på din adgangskode.
Hvis du mener problemet et løst så bare kan du bare markere et indlæg som accepteret
Hvis du mener problemet et løst så bare kan du bare markere et indlæg som accepteret
-
Den er der styr på, så tak for hjælpen...