Google docs

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
bobbykundelov
Indlæg: 6
Tilmeldt: 4. dec 2010, 19:58

Google docs

Indlæg af bobbykundelov »

Hej alle sammen
Jeg har et lille problem og ved ikke om andre har oplevet det samme. Når jeg skriver i google dokument selv om jeg staver rigtigt ordene understreger den med rødt som om der er stave fejl. Jeg har oplevet det med 10.10 0
og nu med 11.04. Jeg har sat min Gmail konto på dansk, mine docs på dansk mine browsere er sat til dansk både firefox og chrome. Men det er som om lige meget hvad jeg har sat til dansk bliver ved med at spell checke mine ord på engelsk. Jeg har endda prøvet at skifte uni kode til windows kode osv. Any idea?? hvad kunne det være. ?? På forhånd tak
Mvh. Bobby
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Google docs

Indlæg af AJenbo »

At skifte mellem UTF-8 og Windows-1252 skifter kun hvordan tegne afkodes før de bliver vist på din skærm. Så vidt jeg husker har google endnu ikke fået lavet en dansk stavekontrol. Men hvis det er den indbyggede i browseren så burde det bare være at højer klikke og skifte sprog til dansk. Køre du ellers dit system på dansk?
bobbykundelov
Indlæg: 6
Tilmeldt: 4. dec 2010, 19:58

Re: Google docs

Indlæg af bobbykundelov »

AJenbo skrev:At skifte mellem UTF-8 og Windows-1252 skifter kun hvordan tegne afkodes før de bliver vist på din skærm. Så vidt jeg husker har google endnu ikke fået lavet en dansk stavekontrol. Men hvis det er den indbyggede i browseren så burde det bare være at højer klikke og skifte sprog til dansk. Køre du ellers dit system på dansk?

Mit system kører på dansk og i selve google docs har jeg sat stave kontrollen til dansk og alle mine browsere er sat til dansk. Jeg tror at hvis du har en google konto og prøver det ville du være ud for det samme problem.
bobbykundelov
Indlæg: 6
Tilmeldt: 4. dec 2010, 19:58

Re: Google docs

Indlæg af bobbykundelov »

bobbykundelov skrev:
AJenbo skrev:At skifte mellem UTF-8 og Windows-1252 skifter kun hvordan tegne afkodes før de bliver vist på din skærm. Så vidt jeg husker har google endnu ikke fået lavet en dansk stavekontrol. Men hvis det er den indbyggede i browseren så burde det bare være at højer klikke og skifte sprog til dansk. Køre du ellers dit system på dansk?

Mit system kører på dansk og i selve google docs har jeg sat stave kontrollen til dansk og alle mine browsere er sat til dansk. Jeg tror at hvis du har en google konto og prøver det ville du være ud for det samme problem.


http://news.dk/Maend/Tech/2345976/Ustabil_stavekontrol_plager_danske_Google_Docs_brugere.htm
bobbykundelov
Indlæg: 6
Tilmeldt: 4. dec 2010, 19:58

Re: Google docs

Indlæg af bobbykundelov »

Nå!!! jeg fik skrevet til Google at de har fejl i deres danske spellcheck jeg har nemlig læst at det danske kode på docs er blevet ødelagt efter opdatering og ikke fikset endnu. Jeg har desværre ikke windows maskine så jeg kan checke om det er noget man kun oplever under ubuntu. Det er heller ikke muligt at slukke spellchecket i docs for at bruge browserens spellcheck. Ellers tak for hjælpen Anders. Hvis du finder ud af noget er du velkommen til at skrive.