trådløst net virker heller ikke..

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
ksan

trådløst net virker heller ikke..

Indlæg af ksan »

Hej :)

Jeg har installeret ubuntu 11.04 og alt virker fint, men så starter jeg ´min computer op i dag, og den siger at der er fuldt forbindelse til det trådløse netværk, men når jeg åbner firefox, så skriver den siden kan ikke åbnes, prøv at tjekke etc. etc...

Jeg har læst det foregående indlæg, men det ved jeg ikke om også virker på 11.04. og hvis det gør, hvordan kommer jeg så ind der hvor i skriver koden?? er lidt ny med Ubuntu.
Håber i kan hjælpe..

Hilsen Ksan
ksan

Re: trådløst net virker heller ikke..

Indlæg af ksan »

Og det skal lige siges at jeg sidder på et hotel, og mine arbejdskollegaer der har Windows som OS.
Der virker det fint..
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Hvilket indlæg? Hvilken kode? Har du tjekket etc etc, og hvad er det egentlig den skriver? Tjek at Firefox ikke er sat til offline mode.
ksan

Indlæg af ksan »

Hej Ajenbo.

Det indlæg jeg mener er det af :Trådløs er holdt med at fungere af th0msn..

Den skriver at man skal huske at tjekke at man har stavet hjemmesiden rigtigt, at man skal tjekke sin internetforbindelse, også en tredje ting, kan jeg ikke lige huske. Alt det har jeg nemlig tjekket, og det er som det skal være. Derfor er jeg lidt på den..

Men nej jeg har ikke prøvet at tjekke om firefox er i offlinemode, for jeg brugte den sidst i morges og der virkede alt som det skulle. Men det kunne da godt lige være at jeg skulle det :)
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Det kunne have været praktisk med et link, men jeg går ud fra at du mener det her:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=13956&p=89932#p89932

Skal jeg forstå det som at problemet er løst nu?
ksan

Indlæg af ksan »

ja, det er det rigtige link..

Men problemet er ikke løst, Firefox kører ikke i offline mode, jeg har prøvet at sætte netstik til for at se om jeg kunne løse det ad den vej. Men heller ingen løsning..

Så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, når jeg slet ikke kan komme på nettet..

Håber du kan hjælpe :)
ksan

Indlæg af ksan »

med at der ikke var nogen løsning med at sætte netstikket til, mente jeg at nettet heller ikke virker af det :)
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Ok, det lyder lidt mystisk, hvad sker der hvis du åbner softwarecenteret og prøver at installere Chromium browsere?

Kan du ikke trykke på netværks ikonet og så sige hvad du får under Forbindelsesinformationer.

Bare lige for at være sikker så må der ikke være et hak ud for Arbejd Offline ud for menupunktet filer->Arbejd offline i Firefox.
ksan

Indlæg af ksan »

Ja det syntes jeg også det er..

Jeg har prøvet på at downloade chronium men det kan jeg ikke når der ikke er noget net på computeren..

Hvis jeg tjekker netværksinformationer, så siger den at jeg er forbundet til et trådløst netværk og der er næsten fuld internet styrke. men det virker stadig ikke eller ikke med stik i computeren.

Jeg har også tjekket en ekstra gang for at være sikker, og mit firefox er online :)

Så jeg ved sku ikke helt hvad det kan være..
ksan

Indlæg af ksan »

Hey igen..

Har lige tændt min computer, og nu virker alt som det skal, uden at jeg skulle gøre noget..

Ved ikke lige helt hvad der gik galt, min computer havde sku nok en dårlig dag igår :D

Men nu er det ihvertfald løst :) Ellers mange tak for hjælpen..
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Man kan ikke lige have fuld styrke på internettet, så det er nok den tråd løse forbindelse. Det jeg tænkte var lidt mere specifikt om hvad din eks. standard ruter var så vi kunne se om problemet var at du kun var blevet forbundet til netværket men ikke internettet. Men godt at det virker nu :)