Jeg bruger programmet en del, men hver gang at jeg er færdig med en øvelse, skal jeg hele vejen ud i hovedmenuen og vælge det samme igen (hvis jeg altså vil gentage den samme øvelse).
Er her en der kan en smart genvejstast, så man kan "genindlæse" øvelsen, og dermed slipper for at skulle ud i hovedmenuen efter hver øvelse.
Tux Typing
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Tux Typing
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Tux Typing
Det var da ellers lige en til en funktions efterspørgsel
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
christian.arvai skrev:Jeg bruger programmet en del, men hver gang at jeg er færdig med en øvelse, skal jeg hele vejen ud i hovedmenuen og vælge det samme igen (hvis jeg altså vil gentage den samme øvelse).
Er her en der kan en smart genvejstast, så man kan "genindlæse" øvelsen, og dermed slipper for at skulle ud i hovedmenuen efter hver øvelse.
Ubuntu er ikke altid opdateret med den nyeste vversion af (snart sagt) hvilken som helst stykke software.
Har du kigget om upstream[1] har en ny version med den ekstra feature du har brug for?
Er du heldig kan der scriptes en genvej, eventuelt via et plugin.
/Lars
[1] Upstream er Tux4kids: http://tux4kids.alioth.debian.org/
Edit, 20110520, 20:10:
Tilføjet et link til,en beskrivelse af hvad "upstream" betyder - som en service for nybegyndere der læser den her tråd
Senest rettet af lath 20. maj 2011, 20:10, rettet i alt 1 gang.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Admin
Der er ingen "Hjælp" menu i tuxtype, hvor jeg kan se udgaven, men jeg fyrede lige en kommando af, og Ubuntu mener at den nyeste er installeret allerede :
EDIT :
Jeg fandt det i synaptic, og det er 1.8.0 som er den nyeste udgave jeg har nu.
Kode: Vælg alt
c@c-desktop:~$ sudo apt-get install tuxtype
[sudo] password for c:
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
tuxtype er i forvejen den nyeste version.
0 opgraderes, 0 nyinstalleres, 0 afinstalleres og 0 opgraderes ikke.
c@c-desktop:~$
EDIT :
Jeg fandt det i synaptic, og det er 1.8.0 som er den nyeste udgave jeg har nu.
-
- Admin
Det lath mener er at programmer nogle gange ikke bliver opdateret i arkivet, det er der hvor man må ty til ppa'er eller manuel installation. Jeg kan dog se på http://tux4kids.alioth.debian.org/tuxtype/ at 1.8.0 er den aller nyeste version af spillet.
-
- Admin
Hmm, så er der jo ikke så meget at gøre ved det, det er bare en smule irriterende at skulle ud i hovedmenuen hver gang, men jeg overlever jo nok.
-
- Admin
Send dem en mail.
-
- Admin
Det skal jeg da nok, men det bliver først om en uges tid, da jeg har en del andet at se til for tiden.