Jeg har problemer med det indbygget cam som vender billedet på hovedet, men når jeg bruger et usb cam virker det, hvad skal jeg gøre, når jeg åbner cheese kan jeg se at jeg kan vende billedet 180 grader men virker ikke på cam chat, er ved at blive tosset for min kone bruger mit gode logitech cam som vender billedet rigtigt, men det virker bare ikke med det cam der er indbygget i min asus bærbar.
Har prøvet at google mit problem.
Hvad skal jeg gøre ?
Er der kun cheese til linux ? (manycam virker kun til windows og mac)
Cam vender billedet på hovedet
-
- Geografisk sted: Ny assens kommune
-
- IRC nickname: blfriis
- Geografisk sted: Randers
Re: Cam vender billedet på hovedet
Prøv evt. med guvcviev fra software centeret ellers er jeg blank
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
Det er desværre et velkendt problem i Linux, og selvom det ikke er Linux' skyld, så kan det godt virke sådan. Sagen er ganske enkelt at producenterne af den ene eller anden grund monterer deres webcam's på hovedet...
Jeg kender ikke til guvcveiv, men jeg ville prøve med det først, og ellers er der en noget langhåret løsning her:
http://radu.cotescu.com/flipped-images-ubuntu-webcam/
Jeg har ikke selv prøvet den løsning, så jeg kan ikke garantere at det vil virke, eller måske ligefrem være skadeligt for Ubuntu.
Hilsen Nicky
Jeg kender ikke til guvcveiv, men jeg ville prøve med det først, og ellers er der en noget langhåret løsning her:
Jeg har ikke selv prøvet den løsning, så jeg kan ikke garantere at det vil virke, eller måske ligefrem være skadeligt for Ubuntu.
Hilsen Nicky
-
TitanusEramius skrev:Det er desværre et velkendt problem i Linux, og selvom det ikke er Linux' skyld, så kan det godt virke sådan. Sagen er ganske enkelt at producenterne af den ene eller anden grund monterer deres webcam's på hovedet...
Hilsen Nicky
Kender det godt det der fænomen,med at cammet skulle være monteret forkert (skriver mange er et problem med bærbar computer)
-
Hedder guvcview og ikke guvcviev
Jeg kan se når jeg justere cammet så det bliver spejlvendt eller vendt på hovedet når jeg bruger chesse eller guvcview i selv programmet men ikke på cam chat, HVORFOR ?
Jeg kan se når jeg justere cammet så det bliver spejlvendt eller vendt på hovedet når jeg bruger chesse eller guvcview i selv programmet men ikke på cam chat, HVORFOR ?
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
gasolin skrev:Hedder guvcview og ikke guvcviev
jeg er ikke sikker, men grunden er formegentlig at når du justerer i programmet så gøres det digitalt som efterbehandling af billedet.
har du programmerne kørende samtidig (dit chat og f.eks cheese?), eller lukker du cheese/guvcview ned når du har lavet justeringen?
er det ikke muligt at justere det i chattens instillinger?
-
soundpartner skrev:gasolin skrev:Hedder guvcview og ikke guvcviev
jeg er ikke sikker, men grunden er formegentlig at når du justerer i programmet så gøres det digitalt som efterbehandling af billedet.
har du programmerne kørende samtidig (dit chat og f.eks cheese?), eller lukker du cheese/guvcview ned når du har lavet justeringen?
er det ikke muligt at justere det i chattens instillinger?
Nej jeg har ikke cam åben i chatten og cheese for det kan man ikke og nej man kan ikke justere i camchats med adobe flash player softwaren
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Følg instruktionerne i TitanusEramius's link, de andre programmer er bare til fremvisningen.
-
AJenbo skrev:Følg instruktionerne i TitanusEramius's link, de andre programmer er bare til fremvisningen.
Hvad skal jeg så skrive når der jeg skal skrive LD_PRELOAD=/usr/lib/libv4l/v4l1compat.so application_name ??? (navnet på cam aplikationen)
lsusb: Bus 008 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 007 Device 002: ID 046d:c52b Logitech, Inc. Unifying Receiver
Bus 007 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 006 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 005 Device 003: ID 147e:1000 Upek Biometric Touchchip/Touchstrip Fingerprint Sensor
Bus 005 Device 002: ID 0b05:1751 ASUSTek Computer, Inc. BT-253 Bluetooth Adapter
Bus 005 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 002 Device 007: ID 046d:c219 Logitech, Inc. Cordless RumblePad 2
Bus 002 Device 006: ID 04f9:018c Brother Industries, Ltd DCP-115C
Bus 002 Device 005: ID 05e3:0608 Genesys Logic, Inc. USB-2.0 4-Port HUB
Bus 002 Device 004: ID 04f2:b106 Chicony Electronics Co., Ltd
Bus 002 Device 002: ID 05e3:0608 Genesys Logic, Inc. USB-2.0 4-Port HUB
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Da du aldrig har fortalt hvilket program du bruger til at chatte kan jeg ikke svar dig på det. Men du kan bruge Hovedmenu til at redigere genvejen og tilføje den linje i starten af programmets kommando (du har heller ikke nævnt hvilken version af Ubuntu du køre).
-
emesene og nej bruger ikke skype som i langt de fleste svar som der er omkring linux og cam billede på det indbygget cam der vender på hovedet.......... men skal selvfølgelig også vende rigtig på camchats som camchatten.dk og seh