Musikafspiller
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Musikafspiller
Du kan også importere din musik fra menuen Medie->Importer medie...
-
- IRC nickname: Theis Friberg
zob, mange tak, nu virker det, tror lige jeg går i bad i mens, det kommer til at tage LAAAAAANG tid da jeg er har utrolig meget musik
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
TheisF skrev:zob, mange tak, nu virker det, tror lige jeg går i bad i mens, det kommer til at tage LAAAAAANG tid da jeg er har utrolig meget musik
Nu har jeg markeret zob's indlæg som løsningen på tråden, men det undre mig nu ret meget at du ikke kan få VLC til at afspille en simpel mp3fil, den burde kunne gøre det uden codecs http://www.videolan.org/vlc/features.html
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Jeg tror der har været lidt forvirring i tråden. Så vidt jeg kan se, siger Theis ikke at han ikke kan afspille mp3 filer. Blot at han ikke ønsker at bruge VLC eller Totem til formålet.
Så bruger han udtrykket "at han ikke kan få musikken ind", som vist handler om at han ikke kunne se sit mediebibliotek i banshee - ikke at han ikke kunne spille filerne.
Men det kunne vel godt have været udtrykt klarere.
Det er rigtigt som ajenbo siger at du også kan
Hvis du vil have noget der i opbygningen (ikke stil) minder mere om iTunes er rhythmbox et bud. Men banshee har flere features. Der er også en række tilføjelser til banshee (ud over dem der allerede er installeret). Du kan søge på banshee i software-centret (men du skal vælge "vis tekniske emner" på det nederste panel efter du har søgt for at kunne se tilføjelserne).
Så bruger han udtrykket "at han ikke kan få musikken ind", som vist handler om at han ikke kunne se sit mediebibliotek i banshee - ikke at han ikke kunne spille filerne.
Men det kunne vel godt have været udtrykt klarere.
Det er rigtigt som ajenbo siger at du også kan
Men jeg skulle mene at det er en bedre idé at sætte et musikbibliotek op som du har gjort nu. Så vil du også efterfølgende kunne overvåge mappen for ændringer uden at skulle importere nye mapper.importere din musik fra menuen Medie->Importer medie...
Hvis du vil have noget der i opbygningen (ikke stil) minder mere om iTunes er rhythmbox et bud. Men banshee har flere features. Der er også en række tilføjelser til banshee (ud over dem der allerede er installeret). Du kan søge på banshee i software-centret (men du skal vælge "vis tekniske emner" på det nederste panel efter du har søgt for at kunne se tilføjelserne).
Senest rettet af zob 18. maj 2011, 00:25, rettet i alt 1 gang.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hvis jeg forstod TheisF korrekt så hade han eller ikke problemer med VLC men kunne ikke lide den som musik afspiller.
-
- IRC nickname: Theis Friberg
Som sagt har der veget en kæmpe misforståelse. Nu hvor jeg læser det hele igennem igen kan jeg godt se at jeg kunne formulere mig på en meget bedre og "korrekt" let forstårlig måde, det beklager jeg.
jeg har intet problem med at afspille musikken i VLC, jeg vil dog kun bruge VLC til film, hvorfor må i ikke spøger mig om.
Problemet er løst nu med Zob's hjælp, og problemet var at jeg ikke kunne se mit bibliotek af musik og det virker bare uden problemer, eller næsten, nogle af sangene ligger der 2 gange, fordi da jeg satte den til importer billeder, så kom jeg til med en fejltagelse at lukke det ned, også gengøre det hele igen, så de bliv importeret 2 gange.
De eneste problemer jeg har nu er at alle mine billeder ikke komme med ind, og at det ikke køre så supper hurtigt, har ca 3000 sange ~ 20 gb ~ 8,5 dage, Så det er lidt små langsomt, men mund ikke jeg lever med det.
siger mange tak for hjælpen alle sammen.
jeg har intet problem med at afspille musikken i VLC, jeg vil dog kun bruge VLC til film, hvorfor må i ikke spøger mig om.
Problemet er løst nu med Zob's hjælp, og problemet var at jeg ikke kunne se mit bibliotek af musik og det virker bare uden problemer, eller næsten, nogle af sangene ligger der 2 gange, fordi da jeg satte den til importer billeder, så kom jeg til med en fejltagelse at lukke det ned, også gengøre det hele igen, så de bliv importeret 2 gange.
De eneste problemer jeg har nu er at alle mine billeder ikke komme med ind, og at det ikke køre så supper hurtigt, har ca 3000 sange ~ 20 gb ~ 8,5 dage, Så det er lidt små langsomt, men mund ikke jeg lever med det.
siger mange tak for hjælpen alle sammen.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Det er skam også helt ok at du vælger den player, jeg var mest nysgerrig fordi jeg mente at jeg havde styr på VLC og de codecs
Med venlig hilsen Christian
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Hvis du har det på en ekstern USB harddisk, ville det bedste, du kunne gøre for hastigheden, være at smide det over på en lokal harddisk. Men hvis du kan leve med hastigheden, så er det jo også fint.
Muligvis er gmusicbrowser, som du kan finde i software-centret, en af de bedste til at håndtere store biblioteker, men køn er den nu ikke. (Hvis du skulle få lyst til at prøve sker der ikke noget ved at have flere afspillere installeret).
Muligvis er gmusicbrowser, som du kan finde i software-centret, en af de bedste til at håndtere store biblioteker, men køn er den nu ikke. (Hvis du skulle få lyst til at prøve sker der ikke noget ved at have flere afspillere installeret).