Futte skrev:Hej.
Ved ikke om det bare er mig der har problemer med at komme på xchart, men har ikke kunnet i et par dage.
Er der nogle der ved noget eller er det bare min computer der er noget galt med.
Jeg køre med det ny ubuntu 11.04 x64
her er hvad xchart skriver til mig.
Kode: Vælg alt
Tcl plugin for XChat - Version 1.64
Copyright 2002-2005 Daniel P. Stasinski
http://www.scriptkitties.com/tclplugin/
Tcl interface loaded
Python interface loaded
Perl interface loaded
* Looking up irc.freenode.net
* Connecting to chat.freenode.net (2001:1418:13:1::25) port 8001...
* Connection failed. Error: Netværket er ikke tilgængeligt
Hilsen futte.
Den har sædvanligvis ret. Tjek dine Ethernetkabler, og kablernes stik, er en switch slukket/stået af, noget andet der ikke er tændt?
Sluk og tænd evt din router (gælder især Broadcom routere, som er noget bras til store netværk. Der går knas i deres software bare ved at være tilsluttet et stort netværk på WAN porten.)
Ellers prøv at afinstallere nogle af de plugins den indlæser.
Jeg kan bemærke at jeg med Xchat 2.8.8 har haft problemer med at bestemte kanaler blev autojoined og det uden at de var i nogen configfiler jeg kender til at xchat bruger - jeg bruger midlertidligt LostIRC indtil jeg går over til irssi.
I ~/.xchat/_servlist.conf finder du dit registrede nick +tilhørende kodeord, og kanaler xchat autojoiner:
Søg efter N=FreeNode
Lige under N= er der J= og det er listen af kanaler som xchar autojoiner på det IRC netværk.
under J= finder du B= der indeholder kodeordet til dit registrerede nick
E=, F=, og D= kan du springe over.
S= indeholder hostnavn for IRC serveren og portnummeret (hostnavn og portnummer er adskilt af et '/' tegn)
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og
indlejede systemer, hvor indlejrede systemer
er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags