RSS feed i Thunderbird

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
pollute
IRC nickname: pollute
Geografisk sted: Århus

RSS feed i Thunderbird

Indlæg af pollute »

Jeg læste et sted at man kan få Rss feeds i Thunderbird, men er ikke lige klar over hvordan. Er der nogen der kan hjælpe?

Venlig Hilsen

Søren Jakobsen
Min computer er en Acer Predator G3610
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: RSS feed i Thunderbird

Indlæg af lath »

pollute skrev:Jeg læste et sted at man kan få Rss feeds i Thunderbird, men er ikke lige klar over hvordan. Er der nogen der kan hjælpe?

Venlig Hilsen

Søren Jakobsen

Til højre har jeg en Feeds & Blogs i Klassisk layout og med visning af meddelelsesrude (Vis -> Layout -> Klassisk, og flueben ud for Meddelelsesrude).

Klik på feeds & Blogs og opret en ny mappe med et sigende navn for de feeds der skal være i den - kunne være et websites navn f.eks.
Højreklik på mappe og vælg Abonner og indsæt URL til feedet. Tryk Ok, og straks er T-bird i gang med at hente feedet.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
pollute

Indlæg af pollute »

Jeg kan simpelthen ikke finde Feeds and Blogs, til højre har jeg en kalender. Jeg har prøvet at klikke view-layout-classic view mange gange men intet sker. Når jeg klikker message pane deler den skærmen op i to.
lath

Indlæg af lath »

pollute skrev:Jeg kan simpelthen ikke finde Feeds and Blogs, til højre har jeg en kalender. Jeg har prøvet at klikke view-layout-classic view mange gange men intet sker. Når jeg klikker message pane deler den skærmen op i to.

Rediger -> Kontoindstillinger. Der har jeg noget der hedder "Feeds and Blogs", hvis der ikke er et Kontonavn for "Feeds and Blogs" kan det være at den ikke bliver vist. (klik på "Feeds and Blogs" i Kontoindstillinger)
Jeg kan ikke rigtig se om skal klikke på en vis Feeds and Blogs afkrydsningsboks ...

Hvis du stadig har problemer så sig lige til, for så starter jeg min nye Natty install op der har en jomfruelig thundebird opsætning, og derfor endnu ikke kan være påvirket af hvad jeg har af indstillinger.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
pollute

Indlæg af pollute »

Jeg har intet der siger Feeds and blogs
lath

Indlæg af lath »

pollute skrev:Jeg har intet der siger Feeds and blogs

Fandt den! :D
  • Du skal ind i Rediger > kontoindstillinger.
  • Til højre, nederst er der en knap der hedder "Kontohåndtering ..." - tryk på den.
  • Vælg "Tilføj anden konto ...". "HTML mail > Opsæt ny konto" dialogboksen fremkommer. HTML mail???
  • Sørg for at "Feeds and Blogs" er markeret og tryk på næste knappen, og fortsæt derfra.

/Lars
pollute

Indlæg af pollute »

Mange tak. Det var lige det jeg manglede.