Ubuntu 11.04 crash under standby

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
vestergaard

Ubuntu 11.04 crash under standby

Indlæg af vestergaard »

Kære ubuntuer

Jeg har for nyligt installeret ubuntu på min bærbare, og har egentlig været glad for det. Jeg er ved at skrive eksamensopgave, og bruger computeren flittigt og det kører. Jeg sætter den på standby, for at holde en pause.

Strømmen går og der er ikke noget batteri i min computer, hvilket betyder at computeren jo slukker. Jeg prøver at tænde igen, men har ikke været i stand til at komme ind i mit gamle ubuntu build og slet ikke få tilgang til mine filer (i hvert fald ikke med den ekspertise jeg har (ikke stor)), derfor sender jeg nu det her nødråd til jer.

Hvad skal jeg gøre, for at kunne tilgå mine filer igen? Jeg har prøvet at finde dem fra windows, men der er de låste eller usynlige. Jeg kan slet ikke se den 80 gb partition som ubuntu ligger på og bruger.
vestergaard

Re: Ubuntu 11.04 crash under standby

Indlæg af vestergaard »

Jeg kan fortælle, at jeg kan komme frem til en form for command-agtig side, men derfra er jeg komplet lost.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu 11.04 crash under standby

Indlæg af AJenbo »

Windows Undersøtter ikke det disk format som Ubuntu bruger, der findes dog nogle programmer til Windows som kan gøre dig i stand til at læse disken. Mit råd ville dog være at starte op fra en live cd eller usb og på den måde tilgå filerne.

Den command agtige side er nok terminalen, Står der nogle oplysninger på skærmen? Prøv at skrive

Kode: Vælg alt

startx
og se om der kommer en fejl besked.