Maple 14

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
mikeoestergaard
IRC nickname: Mikeoestergaard

Maple 14

Indlæg af mikeoestergaard »

Hej folkens

Jeg går på gymnasium, og brugte programmet "Maple 14" hvilket er en cas-lommeregner som jeg benyttet mig på min xp, men efter jeg er skiftet til ubuntu, så har jeg prøvet at installere det med Wine med succes, men da jeg startet programmet op, kom fejlen at den mangler "Java VM" nogle som kan komme med en løsning eller et alternativ på en anden god cas-lommeregner.
Har kun Windows versionen tilgængelig

På forhånd tak for hjælpen
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Maple 14

Indlæg af soundpartner »

mikeoestergaard skrev:Hej folkens

Jeg går på gymnasium, og brugte programmet "Maple 14" hvilket er en cas-lommeregner som jeg benyttet mig på min xp, men efter jeg er skiftet til ubuntu, så har jeg prøvet at installere det med Wine med succes, men da jeg startet programmet op, kom fejlen at den mangler "Java VM" nogle som kan komme med en løsning eller et alternativ på en anden god cas-lommeregner.
Har kun Windows versionen tilgængelig

På forhånd tak for hjælpen

hvis du har mable originalt, så kan du så vidt jeg husker hente en linux version fra deres hjemmeside
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
mikeoestergaard

Endnu en problematik, efter som det er en skole license har jeg ikke mulighed for det, har kontaktet ham der står for det, han sagde at han ville prøve at skaffe det, men kunne ikke bekræfte hvor lang tid det tager.
Det var kun hvis det var muligt at gøre i stedet for at skulle vente et godt stykke tid på det.
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Indlæg af Kurt Christensen »

kan det ikke køre under vine?
Når lejligheden byder sig.
mikeoestergaard

Har installeret det via Vine, men når jeg starter programmet så kommer der en pop-up box hvor der står at den mangler " java VM" hvilket jeg ikke helt rigtigt kan få løst
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

mikeoestergaard skrev:Har installeret det via Vine, men når jeg starter programmet så kommer der en pop-up box hvor der står at den mangler " java VM" hvilket jeg ikke helt rigtigt kan få løst

for at løse dette skal du højst sansynligt installere java. men dette skal være windows java du skal installere i wine, og dette er der vist ingen der har fået til at virke.
wine er ikke en super hokus pokus løsning der kan køre alle windowsprogrammer som det ofte gøres til. wine er et lag der emulerer windows, og den vej igennem kan man få "simplere" programmer til at virke

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
Brugeravatar
Kurt Christensen

undskyld jeg ikke læste oplægget, kan VirtualBox så ikke bruges
mikeoestergaard

Jeg vil prøve mig frem, nu hvor jeg har fat i Ubuntu eksperterne, så har jeg et spil, som hedder " heroes of nerwerth " som er muligt at hente i linux udgave, men kan ikke åbne installations filen som er i formaten ".sh" noget jeg kan gøre eller skal have.
Brugeravatar
Kurt Christensen

jeg er så ikke exspert 8-)
mikeoestergaard

How to be me skrev:jeg er så ikke exspert 8-)

I forhold til mig, så jo :d
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

mikeoestergaard skrev:Jeg vil prøve mig frem, nu hvor jeg har fat i Ubuntu eksperterne, så har jeg et spil, som hedder " heroes of nerwerth " som er muligt at hente i linux udgave, men kan ikke åbne installations filen som er i formaten ".sh" noget jeg kan gøre eller skal have.

højreklik på filen og under egenskaber sæt hak i at den må køres som program
derefter dobbeltklikker du på filen og vælger kør i terminal.
virker dette ikke skal du ud i terminalen og køre det manuelt ved at navigere ind i mappen hvor den ligger og skrive sh filnavn.sh så burde du i terminalen kunne se hvad der sker og hvad den giver af fejlmældinger

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
mikeoestergaard

soundpartner skrev:
mikeoestergaard skrev:Jeg vil prøve mig frem, nu hvor jeg har fat i Ubuntu eksperterne, så har jeg et spil, som hedder " heroes of nerwerth " som er muligt at hente i linux udgave, men kan ikke åbne installations filen som er i formaten ".sh" noget jeg kan gøre eller skal have.

højreklik på filen og under egenskaber sæt hak i at den må køres som program
derefter dobbeltklikker du på filen og vælger kør i terminal.
virker dette ikke skal du ud i terminalen og køre det manuelt ved at navigere ind i mappen hvor den ligger og skrive sh filnavn.sh så burde du i terminalen kunne se hvad der sker og hvad den giver af fejlmældinger

Tak for hjælpe, dog kan min laptop åbenbart ikke trække det desværre. :)
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

soundpartner skrev:dette skal være windows java du skal installere i wine, og dette er der vist ingen der har fået til at virke.

Virker fint for mig... Du kan hente Java her: http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=48343
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

AJenbo skrev:
soundpartner skrev:dette skal være windows java du skal installere i wine, og dette er der vist ingen der har fået til at virke.

Virker fint for mig... Du kan hente Java her: http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=48343

ja ok jeg googlede og fandt de tre første der skrev at det ikke virkede. men hvis det virker for dig så er der måske håb igen

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
mikeoestergaard

Jeg fik det til at virke ved at gå under egenskaber og sættet "Tillad kørsel af filen som et program" til også virkede det, nu skal jeg bare se om maple virker