Chrome vs firefox
-
- Geografisk sted: Nord Falster
Chrome vs firefox
Jeg har i nogen år nu brugt chrome som standart browser i både windows og ubuntu. men efter netty udkom, er firefox jo også kommet i ny udgave. Men jeg ville hører hvad i bruger på jere ubuntu, for jeg synes firefox henter siderne hurtigere, men det som om der mangler noget som chrome har
Så hvad bruger i, og hvorfor?
Så hvad bruger i, og hvorfor?
Packard bell EasyNote
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
Intel Core i5 2. gen 2,3 GHz
640 GB HDD.
Nvidia GeForce GT 520M 1 GB
acer W700 tablet win8 64 bit
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
640 GB HDD.
-
- IRC nickname: How to be me
Re: Chrome vs firefox
jeg brugte Chromium på 10.10 da jeg syntes den så pænere ud end Firefox, nu bruger jeg Chrome på 11.04, det er nok mest en tilfældighed at jeg fik valgt den da jeg rodede lidt med browserer og indstillinger, men den kører fint, de gange jeg har kørt Firefox har jeg ikke følt mig "hjemme" og jeg syntes heller ikke den kører lige så godt, dog uden at kunne sige hvorfor
Når lejligheden byder sig.
-
How to be me skrev:jeg brugte Chromium på 10.10 da jeg syntes den så pænere ud end Firefox, nu bruger jeg Chrome på 11.04, det er nok mest en tilfældighed at jeg fik valgt den da jeg rodede lidt med browserer og indstillinger, men den kører fint, de gange jeg har kørt Firefox har jeg ikke følt mig "hjemme" og jeg syntes heller ikke den kører lige så godt, dog uden at kunne sige hvorfor
Det er også sådan jeg har det med firefox. Men synes den hurtig som bare fanden, men ja.
Packard bell EasyNote
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
640 GB HDD.
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
640 GB HDD.
-
- Geografisk sted: Albertslund
Jeg har faktisk ikke prøvet Chrome andet lige da det kom frem, og dengang var jeg så irriteret over at jeg stort set ikke kunne ændre i indstillingerne, plus jeg syntes den var grim, og jeg gik dengang tilbage til Explorer (det var før jeg overhovedet tog springet over på Ubuntu).
Men nu kører jeg med Firefox, hvilket jeg er ganske godt tilfreds med, især efter at jeg har fået moonlight plugin'et til at virke i 4'eren.
Men nu kører jeg med Firefox, hvilket jeg er ganske godt tilfreds med, især efter at jeg har fået moonlight plugin'et til at virke i 4'eren.
Hilsen Kenny
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Jeg køre med firefox, i starten da jeg begynde at bruge den under Windows syndes jeg den var lang tid om at starte men det er der efterhånden blevet gjort noget ved. Jeg started med at bruge den omkring version 1.5 og har haft den som primærbrowser siden 3.0.
Jeg syndes chrom er for simpel og dens plugins er en trist skygge af dem man kan få til Firefox. Jeg kan sagtens forstå man bruger chrom hvis man bare skal surfe helt simpelt og jeg har den også installeret som en slags test/gæste browser.
Firefox 4 har forresten ændret deres zoom filter så billeder nu er samme kvalitet som i andre browser.
Jeg syndes chrom er for simpel og dens plugins er en trist skygge af dem man kan få til Firefox. Jeg kan sagtens forstå man bruger chrom hvis man bare skal surfe helt simpelt og jeg har den også installeret som en slags test/gæste browser.
Firefox 4 har forresten ændret deres zoom filter så billeder nu er samme kvalitet som i andre browser.
-
Okay. Men findes der et gmail plugin til firefox?
Packard bell EasyNote
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
640 GB HDD.
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
640 GB HDD.
-
- Admin
Nu er gmail jo sådan set bare en hjemmeside så du skal nok være meget mere præsis med hvad du mener, der udover kan jeg se at der findes 117 (ja det er det faktiske tal) udvidersler til Firefox der har med gmail at gøre.
-
lige som i chrome har jeg en launcher med forskellige genveje til google web appsAJenbo skrev:Nu er gmail jo sådan set bare en hjemmeside så du skal nok være meget mere præsis med hvad du mener, der udover kan jeg se at der findes 117 (ja det er det faktiske tal) udvidersler til Firefox der har med gmail at gøre.
Packard bell EasyNote
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
640 GB HDD.
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
640 GB HDD.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Jeg har vist brugt firefox siden det hed firebird(før version 1). Jeg har aldrig rigtig fået vænnet mig til andet (noget med shortcuts og add-ons). Men chromium er ret fed og jeg har installeret den på min netbook.
Jeg har stadig ikke forstået de der launchers i chrome. Er det ikke bare shortcuts?
Jeg har stadig ikke forstået de der launchers i chrome. Er det ikke bare shortcuts?
-
- Admin
T-Duck skrev:lige som i chrome har jeg en launcher med forskellige genveje til google web apps
Er det det vi andre kalder bogmærker
Kan du henvise til et billed eller link til disse launcher.
I firefox 4 er der kommet en web-app funktion der gør man kan lave en slags permanent tab, du kan se lidt nærmer om det i dette afsnit af kanaltux: http://www.kanaltux.dk/2011/04/13/kanaltux-season-1-episode-3/
-
Laucher er bare genveje ja. Men de ligger lige ved hånden.
Og Ajenbo. Nu sider jeg lige ved min kones win 7 maskine. Men kan lave et screenshot i morgen.
Jeg har prøvet kører med firefox her til aften. men kan ikke forliges med den. For det med at adressebjælken ikke søger automatisk, og at man skal fuldføre en ny adresse, før man trykker enter, ja. Jeg tror jeg holder mig til chrome
Og Ajenbo. Nu sider jeg lige ved min kones win 7 maskine. Men kan lave et screenshot i morgen.
Jeg har prøvet kører med firefox her til aften. men kan ikke forliges med den. For det med at adressebjælken ikke søger automatisk, og at man skal fuldføre en ny adresse, før man trykker enter, ja. Jeg tror jeg holder mig til chrome
Packard bell EasyNote
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
640 GB HDD.
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
640 GB HDD.
-
- Admin
hmm, skriver jeg t-duck i adressebaren i firefox får jeg en google søgning på samme. Men jeg kan godt se at har man tidligere været ind på tdc.dk forslår chrom selv resten i teksten når man skriver tdc så det spare en for et tryk på pil-ned i forhold til firefox
I chrom kan det godt iretere mig lidt at man skal bruge keyboardet hvis man vil lave en søgning på noget der ligner en web adresse.
I chrom kan det godt iretere mig lidt at man skal bruge keyboardet hvis man vil lave en søgning på noget der ligner en web adresse.
-
AJenbo skrev:hmm, skriver jeg t-duck i adressebaren i firefox får jeg en google søgning på samme. Men jeg kan godt se at har man tidligere været ind på tdc.dk forslår chrom selv resten i teksten når man skriver tdc så det spare en for et tryk på pil-ned i forhold til firefox
ja Chrome forslår selv resten. og det er gør det hurtigt at søge på synes jeg. Ja jeg ved det er træls man skal bruge keyboard til chrome. Men har man næsten ikke altid det ved hånden?
Packard bell EasyNote
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
640 GB HDD.
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
640 GB HDD.
-
Hvordan indsætter jeg billedet?
Packard bell EasyNote
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
640 GB HDD.
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
640 GB HDD.
-
T-Duck skrev:AJenbo skrev:hmm, skriver jeg t-duck i adressebaren i firefox får jeg en google søgning på samme. Men jeg kan godt se at har man tidligere været ind på tdc.dk forslår chrom selv resten i teksten når man skriver tdc så det spare en for et tryk på pil-ned i forhold til firefox
ja Chrome forslår selv resten. og det er gør det hurtigt at søge på synes jeg. Ja jeg ved det er træls man skal bruge keyboard til chrome. Men har man næsten ikke altid det ved hånden?
Rettelse. Men skal trykke ned med pilen ja. Men den kan gå direkte ind på hjemmesiden, uden at skulle ind på google først
Packard bell EasyNote
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
640 GB HDD.
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
640 GB HDD.