Hej
Skal man stadig hente "Alternate install CD" af ubuntu for at have mulighed for at kryptere hele harddisken under installationen? Selv ved 11.04
Kryptering Ubuntu 11.04
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Kryptering Ubuntu 11.04
Nu kan jeg ikke lige huske hvornår det kom med i den alm. udgave, men det er da flere udgaver siden at man fik muligheden for at vælge krypteret hjemmemappe under install af Ubuntu.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
christian.arvai skrev:Nu kan jeg ikke lige huske hvornår det kom med i den alm. udgave, men det er da flere udgaver siden at man fik muligheden for at vælge krypteret hjemmemappe under install af Ubuntu.
Jeg vil ikke kun kryptere hjemmemappen men lave en fuld kryptering af hele harddisken...
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Ahhh ok.
Jeg vidste slet ikke at den mulighed var i alternate, men jeg henter lige en 11.04 alternate og prøver det i virtualbox, det lyder som noget jeg selv kunne bruge.
Jeg vidste slet ikke at den mulighed var i alternate, men jeg henter lige en 11.04 alternate og prøver det i virtualbox, det lyder som noget jeg selv kunne bruge.
Med venlig hilsen Christian
-
Mener jeg brugte det sidst i Ubuntu 9.10. Håbede bare den var kommet på den almindelige udgave så installationen er lidt mere "grafisk"
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Jeg har ikke hørt eller bemærket at det skulle være blevet ændret.