Guitar pro 6 virker ikke i Ubuntu 11.04

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Guitar pro 6 virker ikke i Ubuntu 11.04

Indlæg af Finn Bjerke »

Fejl i pakken under install, nødvendig opgradering af lydbanker fører til at programmet stopper helt. Programmet koster penge og der er andre fejl som de ikke gør noget ved. (import funktion virker ikke, 64 bits kan ikke køre) Skandale.

Jeg har installeret som .deb og taget det derfra er der andre tricks man kan bruge evt ?
Kardemommeloven er en god ting.
Finn Bjerke

Re: Guitar pro 6 virker ikke i Ubuntu 11.04

Indlæg af Finn Bjerke »

UPS:

The installation of a package which violates the quality standards isn't allowed. This could cause serious problems on your computer. Please contact the person or organisation who provided this package file and include the details beneath.

Lintian check results for /home/finn/Downloads/GuitarPro6-rev9063.deb:
E: GuitarPro6: wrong-file-owner-uid-or-gid opt/ 1000/1000

E: GuitarPro6: wrong-file-owner-uid-or-gid opt/GuitarPro6/ 1000/1000

E: GuitarPro6: wrong-file-owner-uid-or-gid opt/GuitarPro6/Data/ 1000/1000

Det fortsætter så med filer so, listes op. Hvad er lintian check mon?
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

måske ligger fejlen i Ubuntu,

Ser man her
http://lintian.debian.org/manual/ch1.html

Så er der med lintian tale om en slags tjek af pakken, men pakken guitar pro 6 virkede jo under Ubuntu 10.9, så måske kontrollen af pakken er blevet lidt for voldsom
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

Finn Bjerke skrev:måske ligger fejlen i Ubuntu,

Ser man her
http://lintian.debian.org/manual/ch1.html

Så er der med lintian tale om en slags tjek af pakken, men pakken guitar pro 6 virkede jo under Ubuntu 10.9, så måske kontrollen af pakken er blevet lidt for voldsom

tjaaa det at en luftfilter virker på en opel kadet fra 2010 gør jo ikke at samme filter nødvendigvis virker på en ascona fra 2011

det jeg mener er at der er kommet en ny kærne der virker anderledes, ligeledes er en masse pakker til både grafik og lyd og alt mulig andet blevet fornyet. så hvis der er ændret bare en smule i nogle pakker som dit program afhænger af så er der jo ingen garanti for at det stadig vil virke.

mon ikke dem der laver programmet de kommer med en ny version af deres program der så passer til den nye ubuntu?
ellers ville jeg skrive til dem og forlange pengene tilbage hvis ikke de er i stand til at suportere og holde deres software up to date
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Problemet er at det nye filter fanger en type fejl det tidligere ikke gjorde. Programmer kan godt køre med disse fejl men der er risikoer forbundet med det, ubuntu 11.04 gøre nu opmærksom på problemet så udvikleren kan rette det. Sker det ikke burde du selv have muligheden for at rette installationen (måske med lidt hjælp) eller gennemtvinge installationen via terminalen og leve med risikoen.
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

Dette her er morsomt: jeg har lige bestilt luftfilter til bilen fordi luftfiltre jo er en pollenopsamler og jeg har pollenallergi, så det jo lidt sjovt at du skriver om netop luftfiltre.

nå vi får se hvad disse guitarpro franskmænd finder på, jeg tror de svarer sødt og høfligt og foretager sig intet, rien, nada, nothing. Andre har samme problem. Porgrammet kører skam. Jeg valgte at installere trods advarsler, men det er lydløst da jeg ikke kan hente de (samplede) lyde den anvender. Programmet går ned når det har været på internet.

Måske lydene kan hentes på anden vis ??
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Kør programmet via terminalen og se hvilket fejl den laver.

Det kan sikkert lade sig gøre på andenvis, mit forslag ville være 10.10 i en virtuel maskine og så flytte filerne til din 11.04 installation.
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

Nu kører guitar pro trods en del kam p med at installere.

programmet ligger i ./opt/guitar pro og kan nu køre der er dog ikke mulighed for at importere lydfilerne som er store vellydende samples. Jeg kan ikke importere dem fra guitar pro da programmet bare dør når jeg prøver. IMidlertid kan jeg hente de store lydfiler fra nettet direkte fra deres site, så er det jo bare det med at få guitar pro til at forstå hvor lydbankerne ligger henne. Jeg er altså ikke god nok til Ubuntus filstruktur...
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

The installation of a package which violates the quality standards isn't allowed. This could cause serious problems on your computer. Please contact the person or organisation who provided this package file and include the details beneath.

Den fejlbeskrivelse er beskrevet på en side fra OMG! Ubuntu eller htttp://www.wepupd8.org/

Det er bare Softwarecenteret der ikke gider installere din software.
Jeg gætter at hvis du installer gdebi og lader GNOME* starte gdebi i stedet for softwarecenteret, når du "åbner" en *.deb fil (fordi du vil installere dens indhold) får du aldrig igen problemer med at installere en *.deb fil.

Er det kun mig der synes at Canonical er begyndt at blive Microsoft-agtige på den dårlige måde?
Du kunne bare vise en advarselsboks med et stort rødt stop-skilt, og så lade brugeren fortsætte med installation, hvis brugeren virkelig gerne vil installere den software.

Jeg kan nævne at jeg har afinstalleret (purge) Ubuntu Softwarecenter, fordi jeg ikke kan lide den.
I stedet har jeg apt-get & friends, aptitude, Debian Search (som er meget god til at finde software), og så Synaptic.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Finn Bjerke skrev:programmet ligger i ./opt/guitar pro

Det er nok ikke så smart at give en relativ sti til hvor noget ligger hvis ikke du siger hvor den sti er i forhold til.

lath skrev:Er det kun mig der synes at Canonical er begyndt at blive Microsoft-agtige på den dårlige måde?
Du kunne bare vise en advarselsboks med et stort rødt stop-skilt, og så lade brugeren fortsætte med installation, hvis brugeren virkelig gerne vil installere den software.

Nu stopper dig ikke lige frem fra at bruge andre pakker håndterings programmer til at gennemtivinge det, og jeg mindes hvis også at det er på todo list for software centeret. Men det er da ikke særlig heldig at der er fejl i den pakke, og det syndes jeg da er meget godt at den advare om.
lath

Indlæg af lath »

AJenbo skrev:
Finn Bjerke skrev:programmet ligger i ./opt/guitar pro

Det er nok ikke så smart at give en relativ sti til hvor noget ligger hvis ikke du siger hvor den sti er i forhold til.

Nu vi er ved det :
Mellemrum i stier og filnavne er at spørge efter problemer, og derudover mener du nok:

Kode: Vælg alt

/opt/guitar\ pro/

i bash(=Terminal) syntax. (Bemærk at den ikke starter med "denne mappe" - ./ - hvad "denne mappe", så end måtte være)

Nu er er det bare sådan at /opt er der hvor andre programmer lægges i OpenSuSE, og Fedora, AFAIK.
Dit program er sikkert skrevet til brug med OpenSuSE eller Fedora.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

Det er faktisk sådan at de bare viser et skilt om at pakken er dårlig og derefter kan man vælge at installlere uanset, såp det er vel OK. Eller er det ?

Når jeg har installeret guitar pro 6 (som ligger i en folder der hedder guitar pro, altså et blanktegn i folder navnet) så kan den ikke finde software pakken med de fede lydsamples. Er det Ubuntu der spærrer på den "ufede M$ måde" ?? Jeg prøver update indefra programmet indsætter password og så dør programmet.

No sound no fun.

I skriver nogle spændende ting ellers som jeg nok ikke lige fatter før end jeg læser lidt på sagen. Jeg har det bedst med at navigere med Gnomecommandor fremfor terminal, Stinavnet ./opt/guitar pro tror jeg er rigtigt. Jeg tror også at google chrome lægger sig der, men ikke opera.
lath

Indlæg af lath »

Finn Bjerke skrev:Det er faktisk sådan at de bare viser et skilt om at pakken er dårlig og derefter kan man vælge at installlere uanset, såp det er vel OK. Eller er det ?

Når jeg har installeret guitar pro 6 (som ligger i en folder der hedder guitar pro, altså et blanktegn i folder navnet) så kan den ikke finde software pakken med de fede lydsamples. Er det Ubuntu der spærrer på den "ufede M$ måde" ?? Jeg prøver update indefra programmet indsætter password og så dør programmet.

No sound no fun.

I skriver nogle spændende ting ellers som jeg nok ikke lige fatter før end jeg læser lidt på sagen. Jeg har det bedst med at navigere med Gnomecommandor fremfor terminal, Stinavnet ./opt/guitar pro tror jeg er rigtigt. Jeg tror også at google chrome lægger sig der, men ikke opera.

Din PATH miljøvariabel indeholder nok ikke stien til programmet.
Hvis du kan lave en bin mappe i din egen hjemmemappe, og laver et link med ln -s til programmet i den bin mappe, så burde det virke - det er den teknik jeg bruger til at installere binære programmer fra arkiv filer.

/Lars
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

Kære Lars

Uden at vide det eller ville det har du provokeret mig på en positiv måde, jeg ved ikke hvad Bin- mapper er (en by Kina viser det sig http://maps.google.com/maps?q=bin%20russia&hl=no&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl )

så jeg må vel tage mig sammen og læse mere på dette her med stinavne CD.. pwd, roots osv.

Her ses stien grafisk (højre side)

http://gratisupload.dk/vis_billede/60000/

I ubuntu 10.9 gnomecommandor, i ./opt ligger også libreoffice og googlechrome ser det ud til.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Når du starter dine stier med . bliver det til relative stier, så vidt jeg kan se står de ikke sådan i dit grafiske program så hvorfor du konsekvent vælger at skrive de på den måde for står jeg ikke.

Ifølge dit billed er mappen faktisk "/opt/GuitarPro6" og ikke "hvor-du-nu-måtte-være + /opt/guitar pro"