Først om min PC.
Der er tale om en ældre bærbar Acer 3050 med dual boot ubuntu & XP.
Jeg har- MEN DESVÆRRE FORGÆVES- forsøgt at få forbindelsen mellem routeren, PC og internettet til at virke.
Routeren er ZyxEL og min internet udbyder er Fullrate.
I den manual, som fulgte med routeren, er der ingen anvisninger til computere, der kører på Ubuntu, så jeg startede i XP. Her siger manualen i sammmentrængt udgave:
Vælg start, herefter ikonet kør. Når dette åbner, så skriv ncpa.cpl. Højre klik på LAN-forbindelsen; find og marker internetprotokol [TCP/IP] og klik derefter på egenskaber; marker felterne hent automatisk en IP-adresse og hent automatisk en DNS-serveradresse; tryk på OK knappen; i vinduet egenskaber for LAN-forbindelse klikker du også på OK knappen
Efter disse indledende øvelser viser ikonet nederste programlinje, at der er forbindelse til trådløst netværk (mit) og et andet ikon viser, at der er forbindelse via kablet mellem router og PC, ie. LAN forbindelse.
Når jeg- være sig med Firefox eller Chrome- så forsøger atr komme på internettet får jeg følgende besked:
Your router has not established a DSL connection to your local exchange. The DSL light on the router will blink while it is trying to connect, and stay on if it connects successfully.
Internet udbyderen anviser, at man I sådanne tilfælde reset´er routeren. Det har jeg nu gjort tre gange lige meget=lige lidt hjælper det.
Min lægmandsanalyse er følgende. Der er simpelthen ikke nok power på linjen her ud til Lars tyndskids mark. Jeg får sjældent eller aldrig DSL. Indikator lampen på routeren blinker og blinker og bliver aldrig stabil, som den vel skal være
Således opmuntret, lukker jeg windows og prøver med ubuntu.
Når jeg kører ubuntu får at vide, at såvel LAN som den trådløse forbindelse er aktiv!!
Men her får jeg - ind imellem - følgende yderligere besked:.
Network service discovery disabled: Your current network has a local domain, which is not recommended and incompatible with the Avahi network service discovery. The service has been disabled.
Kan nogen her mon hjælpe en novice?
mbjornbak
Som I kan forstå kæmper jeg med overhovdet at komme på nettet, så vær forstående for, at jeg ikke er i satand til at svare så hurtigt, som I måtte kunne stille en diagnose og anvise en kur.
INGEN DSL ADGANG
-
- IRC nickname: mbh
- Geografisk sted: København
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: INGEN DSL ADGANG
Mht dit internet så skal du nok snakke med din internet udbyder, jeg tror ikke advarslen om Avahi er kritisk på nogen måde.
-
- IRC nickname: mbh
- Geografisk sted: København
Mit problem er løst.
Fejlen var hverken forårsget af mig, windows XP eller UBUNTU.
En tekniker fra TDC måtte beskæmmet erkende, at der var tale om en fejl i ledningsnettet frem til mit stik.
mbjornbak
Fejlen var hverken forårsget af mig, windows XP eller UBUNTU.
En tekniker fra TDC måtte beskæmmet erkende, at der var tale om en fejl i ledningsnettet frem til mit stik.
mbjornbak
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Ok, kan du så ik' markere emnet som løst