Det bedste af begge verdener

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
jushoa
Indlæg: 57
Tilmeldt: 3. sep 2008, 11:12
IRC nickname: jushoa
Geografisk sted: århus

Det bedste af begge verdener

Indlæg af jushoa »

Hejsa Forum.

Ville bare dele en af mine mange succes historier jeg har haft med Ubuntu. Brugt det siden 7.10, og går ikke tilbage igen. Det er hurtigere, ingen timeglas når man laver mere end en ting og ingen langsommere computer når man endelig har fået sat den op som man vil, med alt installeret.

Nå, men tilbage til historien. Jeg har haft dual boot fordi jeg har eget firma og brugt nogen programmer i den forbindelse der bare ikke ville køre på Ubuntu. Men nu har "firmaet" købt en god bærbare til mig. Jeg både kan bruge til både leg og alvor. Konen fik den stationære, og jeg bruger nu min bærebar til alt, også min firma programmer, fordi jeg fik en virtual windows 7 installeret i virtual box, med usb adgang og fælles netdrev med min elskede Ubuntu så nu kører vi det eneste rigtige styre system på computeren, og tæmmer uhyret Windows med en virtual computer.

Bare det jeg ville dele ;-)...

P.S Jeg har ikke bare fået et bedre system med Ubuntu, men også fået masser op positive oplevelser og erfaringer og fået styret mit temperament med langsom timeglas, det er både min hånd og mit klædeskab glad for hehe

Venlig Hilsen Tim Falkenberg
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Det bedste af begge verdener

Indlæg af AJenbo »

Godt at høre og også godt at se du har fået en avatar på :) Kan man spørg hvad du laver i dit firma?
jushoa
Indlæg: 57
Tilmeldt: 3. sep 2008, 11:12
IRC nickname: jushoa
Geografisk sted: århus

Re: Det bedste af begge verdener

Indlæg af jushoa »

selvfølig må du det ,-)...

Jeg ville ønske jeg kunne sige it eller edb, meen da jeg er selvlært, efter metoden, lær af dine fejltagelse (husker en speciel aften der omhandlende en harddisk, 2 søm, lodekoble og en flaske vodka, ikke noget kønt syn).
Men tilbage til firmaet. Jeg er vognmand, kører køle og palle gods med mere rundt i hele danmark, men base fra Århus.
Men ville fandme gerne arbejde med it, indenfor ubuntu. Har nogen ideer med cloud og server leasing, hvor firmaer kun har små konsoller stående, og ellers trækker alle programmer ned fra mine servere, det blev prøvet i 90'erne med amiga (tror jeg, el pc), men forbindelserne dengang var ikke hurtige nok....

Meen kunne være fedt at kunne have sin hobby som levevej, ikk ;-)....
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Det bedste af begge verdener

Indlæg af AJenbo »

Jo da :) Lyder som et spændende projekt.