Livet med windows er surt...

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
tuxx
Indlæg: 476
Tilmeldt: 3. feb 2010, 09:42
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af tuxx »

For mange år siden hoppede jeg på en spillekonsol. Hvor har det dog egentlig været en behagelig beslutning for ret hurtigt stoppede den store pengestrøm der skulle til for, at holde min PC opdateret med nyeste grafikkort for at følge med.

Og man var pludselig heller ikke låst til at være tvunget til Windows pga. spil. Det var i det herrens år 2001-ca.
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af AJenbo »

Jeg har også en Xbox men det er nogle helt andre spil der er sjove på den end dem jeg spiller på min PC. Det er enormt svært at være præsis med andet end en mus og jeg spiller hovedsaligt syde spil hvor det gælder om at være hurtig og præsis, og strategi-spil er også være på andet end pc :/
Men til arkade/racer/TP-spil er det oftest bedst på konsollen.
preben hjortholm
Indlæg: 9
Tilmeldt: 30. apr 2011, 22:40

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af preben hjortholm »

jeg har instaleret steam og det virker, jeg spiller hl2 episode 1-2 og det køre perfekt så der er spil til ubuntu man skal bare lede.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af AJenbo »

Mjahh.. Det er jo ikke spil til Ubuntu men spil der kan køres i Ubuntu, jeg har også selv fået Starcraft 2 til at virke, men med nedsat grafik da det kræver ekstra processor kræft at oversætte direkte. Et spil jeg rigtig godt kunne tænke mig at få til at virke i Ubuntu er Audio Surf, som også er på Steam, men jeg kan simpelt hen ikke få musen til at blive registeret i hoved menuen og det er et lidt surt sted at side fast, da selve spillet ikke spiles med mus :(

Der ud over har jeg også en håndfuld spil installeret som faktisk er lavet til Linux:
Doom 3
Quake 3
Trine
Osmosis
World of Goo
Duke Nukem 3D
Shadow grounds
jushoa
Indlæg: 57
Tilmeldt: 3. sep 2008, 11:12
IRC nickname: jushoa
Geografisk sted: århus

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af jushoa »

kent a skrev:Jeg var lige oppe og få kaffe ved men kones farmor og der var min sviger far også...

Så faldt snakken på printeren...

Jo nørden tog computer og printer med hjem og formateret computeren....

Jo jo... det må åbenbart være den bedste løsning når alt andet fejler på windows...


Hvis jeg lige må komme med een kommentar.

Det er også min erfaring, ved windows er det tit bare nemmere at formatere skidtet, eller den mulighed bruger man ihvertfald tit, men i linux, arbejder man og løser problemet og beholder sine ting på computeren, een af de store fordele, synes jeg, ved linux.
jushoa
Indlæg: 57
Tilmeldt: 3. sep 2008, 11:12
IRC nickname: jushoa
Geografisk sted: århus

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af jushoa »

AJenbo skrev:He he det kunne da være sjovt hvis du kan få den til at virke fra en live cd.


En anden ting jeg har lagt mærke til ved hele snakken mellem win, osx og linux fans er, at for mig virker det til springet mellem win og osx er lige er ligeåå stort som springet mellem win og linux, hvoffor stejler folk så, såå meget når det gælder linux i forhold til mac, som efter sigende skulle være meget populært for tiden, hvilken jeg også erfarer i mit job som vognmand, da jeg kører varer ud til kunde for firma køb, og der er mange mac's med. Nåå meen som sagt såå begynder folk at snakke om hardware og det duer og programmer, men mac har jo samme kombatible problemer, men det virker som om fordi det koster penge er det bedre end noget der er gratis og lavet med passion for tingene. Hvordan er jeres erfaring der ?
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af soundpartner »

jushoa skrev:
AJenbo skrev:He he det kunne da være sjovt hvis du kan få den til at virke fra en live cd.


En anden ting jeg har lagt mærke til ved hele snakken mellem win, osx og linux fans er, at for mig virker det til springet mellem win og osx er lige er ligeåå stort som springet mellem win og linux, hvoffor stejler folk så, såå meget når det gælder linux i forhold til mac, som efter sigende skulle være meget populært for tiden, hvilken jeg også erfarer i mit job som vognmand, da jeg kører varer ud til kunde for firma køb, og der er mange mac's med. Nåå meen som sagt såå begynder folk at snakke om hardware og det duer og programmer, men mac har jo samme kombatible problemer, men det virker som om fordi det koster penge er det bedre end noget der er gratis og lavet med passion for tingene. Hvordan er jeres erfaring der ?

korrekt springet mellem windows og mac er lige så stort som mellem windows og linux. jeg tror forskellen er at folk der vælger mac de har truffet et bevidst valg, og for dem der er det design og den fact at det er en mac der er det vigtigeste og derfor er de også indstillet på at lære noget nyt at kende, hvor det ofte er sådan at folk der prøver linux "bare" har hentet det ned og tror at det er en "gratis windows" når så tingene ikke virker som det plejer så stejler de.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
tuxx
Indlæg: 476
Tilmeldt: 3. feb 2010, 09:42
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af tuxx »

soundpartner skrev:hvor det ofte er sådan at folk der prøver linux "bare" har hentet det ned og tror at det er en "gratis windows" når så tingene ikke virker som det plejer så stejler de.


Lige præcis.. og hvis det ikke er 100% magen til Windows så er det pr. automatik noget lort... :?
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af AJenbo »

Det også at der bliver udgivet en del flere programmer til Mac end til Linux, her tænker jeg særligt på Photoshop og World of Warcraft, og det lige.
jushoa
Indlæg: 57
Tilmeldt: 3. sep 2008, 11:12
IRC nickname: jushoa
Geografisk sted: århus

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af jushoa »

ja, i har sikkert ret, forventningen er anderledes når det gælder mac og linux, hvilken er synd, men det ved vi der har skiftet jo godt, bare sværre at overbevise andre, når deres mening allerede er sat på som i siger en windows efterligning og derfor sucks fordi det ikke efterlever deres forventninger, sørgeligt sørgeligt
jushoa
Indlæg: 57
Tilmeldt: 3. sep 2008, 11:12
IRC nickname: jushoa
Geografisk sted: århus

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af jushoa »

AJenbo skrev:Det også at der bliver udgivet en del flere programmer til Mac end til Linux, her tænker jeg særligt på Photoshop og World of Warcraft, og det lige.


noget der er træls ved det er netop af mange af de programmer blir programmeret i linux miljø og testet der, såå det burde ikke være svært at lave en installer bar version af det program, vel
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af AJenbo »

jushoa skrev:noget der er træls ved det er netop af mange af de programmer blir programmeret i linux miljø og testet der, såå det burde ikke være svært at lave en installer bar version af det program, vel


Øh, hvor får du den information fra, så vidt jeg kan læse mig til bryder adobes udvikler sig ikke om X på Linux og vil først se på at udvikle til det når det bliver erstattet med noget beder (for håbentlig er det wayland).

Jeg kan heller ikke finde nogen referencer om at wow skulle flirte med linux.

At et prgram findes til Mac gør dog at det ville være betydelig letter at lave en linux udgave, men lyd og billed fungere andreledes.
T-Duck
Indlæg: 214
Tilmeldt: 21. feb 2009, 10:49
Geografisk sted: Nord Falster

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af T-Duck »

Jeg har siddet inde på recorder.dk og kom til at sige at windows 7 mac osx og ubuntu 10.10 var lige gode på hver deres områder. Det skulle jeg ikke havet skrevet. Der blev jeg upopulær :P

Men min kone og jeg har et vennepar, der lider meget er vira. Hvorfor vil de ikke rigtig ud med kan jeg fornemme. Men manden i huset, prøvet ubuntu hos mig for 1½ mdr. siden, hvor vi spillet konquest, det fedeste spil synes jeg til en computer, jeg prøvet corel linux i skolen..

Men han spurgte mig om alle fordele og ulemper, om ubuntu, og så snakket han med sin frue, og de ville gerne prøve det på deres bærbar. Dvs. de gik fra vista til ubuntu 10.10. Men de har aldrig været gladere for deres computer som nu :D
Packard bell EasyNote
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
Intel Core i5 2. gen 2,3 GHz
640 GB HDD.
Nvidia GeForce GT 520M 1 GB
acer W700 tablet win8 64 bit
tuxx
Indlæg: 476
Tilmeldt: 3. feb 2010, 09:42
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af tuxx »

T-Duck, det er fordi der er nogen der ikke kan tåle at man siger Windows imod derinde.

Det sjove er, at mange af dem slet ikke har prøvet andet. Jeg må ærligt indrømme, at jeg er nået til det punkt, at hvis folk ikke har prøvet andet end Windows, så skal de bare klappe i med at kloge sig på hvad der er bedst osv. Jeg gider ikke engang høre på dem der liiige har prøvet OS X i Fona og bare synes det er noget lort, eller som liiige har haft en Live skive i, men syntes det kørte rigtig langsomt så derfor er Linux nu noget lort.

Personligt er jeg vokset op med computere fra før Windows. Jeg er ikke flasket op med Windows fra starten. Jeg HAR "been around the block" som man siger. Jeg har aldrig kunne fordrage Windows - fordi jeg har kendt til alternativerne fra start. Det er der nogen der ikke kan forstå kan være rigtig.
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
T-Duck
Indlæg: 214
Tilmeldt: 21. feb 2009, 10:49
Geografisk sted: Nord Falster

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af T-Duck »

Det ærgre mig at folk som apple fans'ne og windows fans påstår, at det er et helvede at installere, og at man kun kan bruge terminalen til at installere andre programmer på ubuntu
Packard bell EasyNote
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
Intel Core i5 2. gen 2,3 GHz
640 GB HDD.
Nvidia GeForce GT 520M 1 GB
acer W700 tablet win8 64 bit