Langsom ripping af cd

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Stefan Rosengren

Langsom ripping af cd

Indlæg af Stefan Rosengren »

Hej alle sammen

Jeg er helt ny Ubuntu 10.10 bruger. Efter lidt tilvending har jeg efterhånden fået fat i hvordan system er skruet sammen. Sådan nogenlunde i hvert fald.

Mit spørgsmål drejer sig om at rippe en lyd cd til harddisken. Jeg har installeret Sound juicer til formålet da jeg opdagede at Rhythmbox var MEGET langsom til dette. Til min store skuffelse var Sound juier ikke stort bedre og den kunne heller ikke genkende cd'en, hvilket Rhythmbox dog kunne klare. Kan det virkelig passe at det skal tage næsten 9 min at kopiere en cd?? Før jeg skiftede til Ubuntu havde jeg XP med WMP og den rippede en CD på under 2 minutter.

Hvad gør jeg forkert?
Er der et bedre/hurtigere alternativ til Rhythmbox?

På forhånd tak
Hilsen Stefan

EDIT: Ups, det kunne se ud til at det er det forkerte forum.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Langsom ripping af cd

Indlæg af AJenbo »

Hej og velkommen til forummet

Det kan være forskælden ligger i indstillingerne på det format du komprimere til, f.eks. hvis det var wma i lav kvalitet og mp3 i høj kvalitet.
Jønse

Indlæg af Jønse »

Jeg har samme erfaring med langsom kopiering, fra waw til mp2. Hvis jeg kopierer uden at komprimere går det nogenlunde. Er Ubuntu bare langsommere??
For mig dog et lille problem da jeg sjældent bruger det, men langsomt går det :? :?
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Jønse skrev:Jeg har samme erfaring med langsom kopiering, fra waw til mp2. Hvis jeg kopierer uden at komprimere går det nogenlunde. Er Ubuntu bare langsommere??

Mener du at det går langsomt at konvertere wma til mp3? Ubuntu er ikke langsommere, men det kommer an på hvilket codec du bruger og hvilket indstillinger det er sat til.
Stefan Rosengren

Indlæg af Stefan Rosengren »

Jeg oplever samme problem når jeg forsøger at brænde en cd, det tager en evighed. Jeg tænker at det måske er noget med drevet at gøre? Det er ikke ligefrem en ny computer.