compaq med vista

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
rubaek

compaq med vista

Indlæg af rubaek »

jeg har en vista maskine med et image af systemet. Jeg vil gerne installere ubuntu 11.03 ved siden af systemet.
Når jeg starter installationen af ubuntu op kommer jeg der hvor partitionen skal skrives, og her ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.

http://www.dropbox.com/gallery/273664/1/ubuntu?h=7bd71e

Kan en eller anden hjælpe?
Rubaek
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: compaq med vista

Indlæg af AJenbo »

Der er ikke noget der heder Ubuntu 11.03, det tættest er Ubuntu 11.04 men den kommer først ud om 6 dage.

Hvis du bare vil installere Ubuntu side om side med Windows skal du vælge "Installer Ubuntu side om side med det" i stedet for "Noget andet".

Hvis du vil fjerne Windows og kun have Ubuntu på den skal du vælge "Slet disk og installer Ubuntu".
Nordsig
Geografisk sted: Varde

Indlæg af Nordsig »

Det kan godt være et problem da der måske allerede er 4 partitioner. Jeg har selv en ny Compaq CQ56 hvor jeg ændrede størrelsen på Windows partition, beholdte partitionen med restore systemet (Hvilken også retter partitionerne tilbage i tilfælde af restore) og så Ubuntu på resten. Jeg kører 10.10 og det hele virker.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Ud fra billedet er der kun 2 partitioner, men jeg opdagede lige at den store ikke kunne læses af installationen så forbruget er ukendt. Kontroller drevet for fejl i Windows og se om ikke installationen så fungere som den skal:

Tryk egenskaber for C:
Billede
(OBS: du skal ikke sætte hak ud for "søg efter/genopret beskadigede sektorer")
rubaek

Indlæg af rubaek »

Jeg fik den klaret på følgende måde.
Jeg startede med at geninstallere windows fra install-partitionen.
Så installerede jeg Ubuntu, side ved side.
Nu ville windows så ikke starte op, men det klarede jeg ved at starte op fra install-partitionen igen og valgte muligheden "reparere start-up".
Nu virker det som det skal og alt er bevaret.