Så fik jeg opdateret til 11.04, og det kørte nogenlunde et stykke tid. Men nu er jeg altså endt i en tom desktop.
Jeg havde installeret Compiz Utilities hvor man bl.a. kunne ændre på hvordan Unity opfører sig. Og det er her jeg fik klikket på noget, som gjorde at alle menuer pludselig forsvandt. Jeg har ingen adgang til systemet, så jeg kan ikke ændre noget.
Jeg genopstartede i recovery mode, og valgte at reparere pakker. Det tog et par timer. Men det hjalp ikke på noget.
Jeg har altså som det ser ud en normalt fungerende 11.04, men ingen Unity bjælke og ingen top- eller bundbjælker. Men jeg har en filbrowser, så med den kan jeg jo komme rundt. Og jeg kan nok også starte en terminal, hvis jeg lige kendte kommandoen.
Efter lidt søgen rundt fandt jeg så Firefox, så nu kan jeg da skrive denne besked. Jeg kan også få startet softwarecentret.
Nu vil jeg gerne tilbage til den klassiske visning (gnome), for jeg synes Unity var både for langsomt, og nu har den jo så også crashet.
Kan nogen hjælpe?
Unity / Gnome problem
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Unity / Gnome problem
11.04 er stadig beta!
Afinstaller Unity fra softwarecentert.
Du kan sikkert få det til at virke ved at slette dine indstilllinger fra din bruger mappe.
Afinstaller Unity fra softwarecentert.
Du kan sikkert få det til at virke ved at slette dine indstilllinger fra din bruger mappe.
-
Jo, jeg ved det. Det skal heller ikke lyde som en beklagelse.
Unity er så afinstalleret nu.
Hvordan sletter jeg mine indstillinger?
Jeg fandt derefter noget, som hedder "gnome-panel" under usr/bin. Den åbner gnome panelerne. Og den har iøvrigt min gamle konfiguration, det er jo godt.
Men hvordan får jeg det installeret permanent? Det kommer jo ikke af sig selv.
Unity er så afinstalleret nu.
Hvordan sletter jeg mine indstillinger?
Jeg fandt derefter noget, som hedder "gnome-panel" under usr/bin. Den åbner gnome panelerne. Og den har iøvrigt min gamle konfiguration, det er jo godt.
Men hvordan får jeg det installeret permanent? Det kommer jo ikke af sig selv.
Lubuntu
-
- Admin
Du vælger det ved Logind.
Dine indstillinger ligger som skjulte mapper i din hjemmemappe
Dine indstillinger ligger som skjulte mapper i din hjemmemappe
-
Logind? Jeg har ingen logind. Jeg kommer direkte fra Grub menuen og ind i Ubuntu.
Skjulte mapper, ja ok, dem kan jeg se nu. Men hvilke mapper skal jeg gå ind i, og hvilke filer skal jeg ændre, og hvordan?
Skjulte mapper, ja ok, dem kan jeg se nu. Men hvilke mapper skal jeg gå ind i, og hvilke filer skal jeg ændre, og hvordan?
Lubuntu
-
- Admin
Så logud først...
Hvis den automatisk logger dig tilbage ind så slå automatisk logind fra under system-administration-logindskræm
Hvis den automatisk logger dig tilbage ind så slå automatisk logind fra under system-administration-logindskræm
-
Ok, jeg fandt det.
Indstillingskatalogerne tror jeg at jeg opgiver, det ser lidt uoverskueligt ud. Men nu fungerer Gnome som før, og Unity er væk.
Tak for hjælpen!
Indstillingskatalogerne tror jeg at jeg opgiver, det ser lidt uoverskueligt ud. Men nu fungerer Gnome som før, og Unity er væk.
Tak for hjælpen!
Lubuntu