-
- Geografisk sted: silkeborg
Jeg har et irriterende problem, jeg kan ikke få nogen mailprogrammer til, at virke i Evolution holdt send/modtag knappen lige pludselig, op med at virke og i Thunderbird får jeg en fejlmeddelse der siger: Unable to locate mail spool file.
Linux - The way it was meant to be.
Med venlig hilsen
Steen
Med venlig hilsen
Steen
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Mail
Ok, så vidt jeg kan se er den fejl du får med thunderbird kun normal når man forsøger at sætte det op med en mail server der køre på den samme maskine.
Hvordan har du konfigureret kontoen?
Hvordan har du konfigureret kontoen?
-
Jeg gjorde det, at jeg installerede samtlige mailprogrammer, der findes i softwarecentret, og ET dem af virkede ( Sylpheed )
jeg har efterhånden det indtryk, at der ikke rigtig er styr på mailprogrammerne, nu lever jeg med Sylpheed, fordi mail er ikke noget jeg bruger ret meget, jeg skal bare have et der virker, og det er desværre ikke første gang jeg sidder med det her problem, og da jeg gjorde det på nøjagtig samme måde som de andre, så har jeg lidt på fornemmelsen, at det ikke er mig der er noget galt med, Sylpheed ser iøvrigt ret godt ud.
jeg har efterhånden det indtryk, at der ikke rigtig er styr på mailprogrammerne, nu lever jeg med Sylpheed, fordi mail er ikke noget jeg bruger ret meget, jeg skal bare have et der virker, og det er desværre ikke første gang jeg sidder med det her problem, og da jeg gjorde det på nøjagtig samme måde som de andre, så har jeg lidt på fornemmelsen, at det ikke er mig der er noget galt med, Sylpheed ser iøvrigt ret godt ud.
Med venlig hilsen
Steen
Med venlig hilsen
Steen
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Mon ikke det skyldtes, at du har fået sat programmet i offline mode?stinemet skrev:Jeg har et irriterende problem, jeg kan ikke få nogen mailprogrammer til, at virke i Evolution holdt send/modtag knappen lige pludselig, op med at virke
Du kan se i nederste venstre hjørne i Evolution, om kableikonet er sat sammen eller skilt.
Er det skilt trykker du på ikonet og det bliver sat sammen og kommer i online mode og send/modtag knappen virker igen.
Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
ja måske, og jeg har set på nettet, at der er mange der har det problem, og søger en løsning, men ingen får svar, men jeg er så heldigvis ligeglad med hvad program det er, bare jeg kan sende og modtage mails.
Med venlig hilsen
Steen
Med venlig hilsen
Steen