Hej. -jeg skal lige have lidt hjælp her.
Jeg har lige brugt et døgn på at reinstallere min laptop. (Natty)
Og det sidste jeg gør inden alt er perfekt, er at installere ndiswrapperen, fordi at der er en regression som gør at mit AR2427 wifi crasher når jeg connecter til mit netværk i kernel 2.6.38. -det er en logget bug som bliver fixet.
Men et eller andet gik galt med ndiswrapperen så når jeg logget på bruger den ath9k driveren (linux) og så crasher maskinen inden jeg kan gøre noget.
Jeg har en anden bruger som jeg har reinstalleret ndsiwrapperen under men den crasher stadigt.
Kan jeg stoppe ath9k driveren eller hvad gør jeg?
Wireless crasher på kendt bug
-
- IRC nickname: mote
- Geografisk sted: Århus
-
Re: Wireless crasher på kendt bug
Ok...
Jeg blev utålmodig og reinstallerede den igen. Og lært af skade installerede jeg ndiswrapperen først og ingen problemer.
Jeg blev utålmodig og reinstallerede den igen. Og lært af skade installerede jeg ndiswrapperen først og ingen problemer.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
mote skrev:Kan jeg stoppe ath9k driveren eller hvad gør jeg?
Fjern den straks fra kernen:
Kode: Vælg alt
sudo rmmod ath9k
Nu skal du sørge for at den ikke bliver indlæst fremover
Kør denne kode (men kun 1 gang), som tilføjer "blacklist ath9k" (uden anførselstegn) i /etc/modprobe.d/blacklist.conf filen:
echo -e "blacklist ath9k" | sudo tee -a /etc/modprobe.d/blacklist.conf
Du kan se om den er tilføjet således:
tail -l 1 /etc/modprobe.d/blacklist.conf
Den skriver sidste linie, som bør være:
blacklist ath9k
Genstart med:
sudo shutdown -r now
Når du er genstartet bliver driveren ikke længere indlæst
Du kan sikkert også med fordel kigge i: https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/Ndiswrapper
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Hejsa.
Tak skal du have, det fungere fint nu.
Fix'en til ath9k driveren skulle komme i 2.6.38.3, så jeg kan slippe for ndiswrapperen.
Ved du om Natty får 2.6.38 her den 31.? og så skal jeg vente på den 3. opdatering af kernen før fixen kommer?
Fix'en til ath9k driveren skulle komme i 2.6.38.3, så jeg kan slippe for ndiswrapperen.
Ved du om Natty får 2.6.38 her den 31.? og så skal jeg vente på den 3. opdatering af kernen før fixen kommer?
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
mote skrev:Hejsa.
Natty har 2.6.38 og har haft det i et stykke tid, og den udkommer ikke den 31, men den 28 april 2011.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Jeg har vist ikke helt styr på mine datoer her.
Men tak for svaret.