gedit - melder fejl, men kun til terminalen

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Jakob77
IRC nickname: Jakob77

Re: gedit - melder fejl, men kun til terminalen

Indlæg af Jakob77 »

Jeg siger tak for kaffen, men den er efterhånden blevet lidt for bitter efter min smag, så jeg må nok desværre lade resten stå i denne omgang.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Prøv

Kode: Vælg alt

sudo apt-get purge myspell-en-au myspell-en-gb myspell-en-za
Jakob77
IRC nickname: Jakob77

Indlæg af Jakob77 »

Jakob77 skrev:Jeg har en bestemt fil, hvor gedit konsekvent stiller curseren ved et bestemt linjenummer, når filen åbnes.

Nu har jeg prøvet at afinstallere gedit via Programmer -> Ubuntu Softwarecenter og installere den igen, men curseren stilles stadig samme sted i den pågældende fil.

Skulle andre have det samme problem, så kan det formentlig løses ved at rette i filen og stille curseren på det ønskede sted og trykke "Alt F4" og gemme filen via den grafiske brugerflade ( klikke på "Gem" eller tryk Enter ) .
Bruger man i stedet "Ctrl s" og derefter "Alt F4" , så er det, at problemet kan opstå.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Jakob77 skrev:
AJenbo skrev:Syndes du det ville hjælpe på forummet hvis der blev lave mere luft før og efter indlæg?
Ja, især før. Men det er mere afgørende for mig, at jeg får min gedit gjort rask. Det er nok det program, jeg bruger allermest, og det er ikke så rart, at der er usikkerhed omkring håndtering af vigtige dokumenter.

Kan du foresten lide det nye de design hvor der er mere luft mellem indlæg?