Empathy klager over internettet

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Viborg
Geografisk sted: Aars

Empathy klager over internettet

Indlæg af Viborg »

Jeg får, hver gang jeg tænder maskinen, denne besked fra Empathy: http://img20.imageshack.us/i/storv.jpg/

Jeg har brugt Empathy siden jeg startede med Ubuntu, men for cirka 3 uger siden begyndte den på dette. Jeg har ikke skifte router eller internet udbyder.
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Empathy klager over internettet

Indlæg af NickyThomassen »

Den tror jeg at jeg kan svarer på :)

Det er et spørgsmål om at Facebook's certifikat ikke længere er gyldigt. Certifikatet bliver brugt til at identificere Facebook entydigt så du ikke ved en "fejl" logger på en fusker-side. Der kan være flere grunde til at det ikke virker, på billedet står der at certifikatet ikke er underskrevet korrekt, og mit råd ville nok være at være ekstra opmærksom så længe at den advarsel dukker op. Der er ikke rigtig noget du kan gøre ved det, andet end at prøve at hente et nyt certifikat fra dem, hvis Empathy ikke automatisk gør det hver gang den skal logge på (jeg kender ikke Empathy).

Hilsen Nicky
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Det er facebook der ikke længere syndes de gider betale for et certifikat der virker på alle deres domainer, du får samme fejl hvis du åbner https://chat.facebook.com/ i en browser. I stedet virker deres nye certfikat kun med https://www.facebook.com/ Hvor for de ikke syndes man skal kunne chatte krypteret længere ved jeg ikke, man skulle tro facebook tjænte nok til at betale de par tusin det koster om året.
Viborg

Indlæg af Viborg »

Det var jo noget hø. Så kan man jo næste droppe Empathy, nu hvor 80% af ens venner er skiftet fra MSN/Skype til Facebook chat.

Eller er der et alternativ, som ikke kræver certifikater?
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Du kan vel ignorer certifikatet og tillade at empathy tilgår serveren usikkert?
Viborg

Indlæg af Viborg »

Kan jeg gører det en gang for alle, skal jeg tillade det hver gang jeg logger på?
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Virker det ikke at sætte hak i husk og trykke fortsæt?
Viborg

Indlæg af Viborg »

Nej. Jeg kan sætte hak i feltet og dette skal jeg gentage 6 gange, hvorefter Empathy åbenbart lukker for den mulighed og så er jeg kun tilsluttet MSN