printer trådløs

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: printer trådløs

Indlæg af AJenbo »

Det vil nok være en dårlig ide at omdøbe en fast mappe til noget andet.
Flyt i stedet den fil du prøver at køre ud i en mappe der ikke har mellemrum i navnet, f.eks. din hjemmemappe.
Problemet ligger øjensynligt i at dem der har programmeret installationen ikke har gjort et særlig godt arbejde og den der for ikke kan køre fra mapper med mellemrum i stien.

Jeg har fundet et ppa med en nyre version af hplip der er tilpasser til Ubuntu, det er at fortrække frem for manuelt at installere den rå udgave.

Kode: Vælg alt

sudo add-apt-repository ppa:hplip-isv/ppa

Efter du har køret denne kommando vil der være en opdatering af hplip tilgælige via system-administration-opdateringshåndtering.

Dette PPA indeholder HPLIP 3.11.1 som også er den samme version der vil være tilgængelig med Ubuntu 11.04 der kommer har d. 28.
kjld

Indlæg af kjld »

Jeg har fjernet hplip 3.10.2 fra synaptic
og hentet hplip-3.11.3a.run
fra dette sted:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=2020&lc=en&cc=us&dlc=en&sw_lang=&product=4066429#N191

Jeg er ikke klar over, hvordan jeg installerer den hentede fil. Den ligger på listen
Min printer er HP 3000 j310
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

kjld brug kommandoen fra mit indlæg lige oven over til at tilføje det ppa der indeholder den opdaterede hplip og køre der efter håbdaterings håndteringen. Så slipper du for at skulle slås med den manuelle installation.
kjld

Indlæg af kjld »

Så lykkedes det
Tak for hjælpen!
Kjeld
Stefh

Indlæg af Stefh »

Hej stra/ajenbo/kjeld
Efter en del legen med terminalen lykkedes det at installere hplib-3.11.3a og nu kigger jeg på testsiden.
Lavede om på filhentning-stedet i firefoxen så hplib landede i musik.Brugte så stra s metode til terminalen blot med musik filen istedet.Det gik som smurt.
Mange tak til jer alle.Jeg læser meget tit i dette forum.Det er en stor hjælp for mange.
Mvh stefh
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Fedt at det blev løst for jeg begge og at både Stra og min løsning kunne bruges :)