Hej
Så er det på tide at få det helt på plads
32 vs 64 hvad skal man vælge
Jeg vil gerne se nogle test af begge system hastighed osv
Selv køre jeg med 64 bit lige nu men regner med at skifte til 32 bit igen da der stadig er nogen programmer der er ikke er så let at få til at virke
men før jeg skifter vil jeg gerne have jeres mening
mit system lige pt
q6600
2g ram
Så der er ingen grun til at tage 64 bit når man ser på mine ram
/Gajol
Ubuntu 7.10 32 vs 64 bit
-
- Geografisk sted: Køge
Ubuntu 7.10 32 vs 64 bit
Jeg har skiftet den anden vej - da Ubuntu 7.10 kom ud. Det kan mærkes i performance for mit vedkommen.
-
- Geografisk sted: Valby
Ubuntu 7.10 32 vs 64 bit
Hvilke evt. problemer har I oplevet?
Java, flash, programmer, hardware, installation og opsætning?
Java, flash, programmer, hardware, installation og opsætning?
-
Ubuntu 7.10 32 vs 64 bit
Prøv at søge på mine indlæg, så vil du se hvor pisse irriterende det kan være hvis man ikke kan køre 32bit
Heldigvis vil min anden AMD64 athlon køre 32bit på trods af at det er en 64bit.
Så er man begynder, så er det ikke en 64bit man skal rode sig ud i
Heldigvis vil min anden AMD64 athlon køre 32bit på trods af at det er en 64bit.
Så er man begynder, så er det ikke en 64bit man skal rode sig ud i
Hilsen Kim.
-
Ubuntu 7.10 32 vs 64 bit
De 2 første problemer ejg fik var skype og java
skype virker tildels nu men java er stadig temlig dårlig :/
ellers har der været en mase bøvl med forskellige apps
Der udover har jeg ingen boot screen, skærmen slukker har ikke set på hvor slemt det er skal det lige sige
/Gajol
Der udover har jeg ingen boot screen, skærmen slukker har ikke set på hvor slemt det er skal det lige sige
/Gajol
-
Ubuntu 7.10 32 vs 64 bit
Gajol skrev:De 2 første problemer ejg fik var skype og java
/Gajol
/boot/grub/menu.lst
fjern splash, det er en bug i 7.10
-
Ubuntu 7.10 32 vs 64 bit
Eller indstil splash, så den passer til din skærmopløsning. Det virkede for mig. Se evt.
http://samiux.wordpress.com/2007/11/05/ ... buntu-710/
eller
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?t=1492
Resultat: splash (opstartsskærm) og langt hurtigere boottid.
http://samiux.wordpress.com/2007/11/05/ ... buntu-710/
eller
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?t=1492
Resultat: splash (opstartsskærm) og langt hurtigere boottid.
-
Ubuntu 7.10 32 vs 64 bit
Tak for hjælpen med med min boot scrren, men tilcage til mit spm, er der nogen der har nogle test med 32 vs 64 er det vær og skifte eller for mig er der noget tab ved at skifte tilbage
-
Ubuntu 7.10 32 vs 64 bit
Her er et godt svar:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=620357
x86 architecture is 32bit, whereas the 64bit machines are obviously 64bit. 64bit machines can utilize much more RAM than 32bit OS's, and due to the registers, can execute instructions much more quickly. For things like internet surfing, email, and word processing, you won't see much difference between the two, but for tasks that utilize the cpu significantly, you can notice upwards of 30% gains in a 64bit computer and OS. Things like video transcoding (ie. backing up DVD's), audio transcoding (ripping CD's to a different codec), and 3D Rendering (using Blender for 3D images). There are many other areas as well, but these are some of the more common areas of improvement.
It used to be the case that 64 bit systems were more difficult to maintain, but lately, due to a lot of hard work by the developers and members of the Ubuntu community, one is almost as easy as the other.
As far as numbers of programs, the repositories are almost identical, so that really isn't an issue anymore. There are 23,112 packages in the Gutsy amd64 repos, versus 23,454 in the 32bit repos. Unless you are going really obscure, you should be fine.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=620357
-
Ubuntu 7.10 32 vs 64 bit
Spørgsmålet er så bare om 64-bit stadig er mere buggy end 32-bit? Hvis det er tilfældet, er det selvfølgelig bare et spørgsmål om tid, før det udbedres. Ydelse er én ting, funktionalitet er noget helt andet.
Aner ikke hvad jeg snakker om, da jeg jo kun kan køre 32-bit.
Hovedet på blokken, AI...
Hvor meget tid har du brugt på at at foretage work-arounds osv.? Eller har det hele bare virket out-of-the-box?
Aner ikke hvad jeg snakker om, da jeg jo kun kan køre 32-bit.
Hovedet på blokken, AI...
Hvor meget tid har du brugt på at at foretage work-arounds osv.? Eller har det hele bare virket out-of-the-box?
-
Ubuntu 7.10 32 vs 64 bit
Faktisk meget lidt. Mindre end jeg har regnet med. Jeg fandt ud af at der er et godt alternativ for Java hvis man vil kører 64-browser - Icedtea (man kan kører 32bit browser hvis man vil - nordea netbank - 32layer sun java). Ud over det har jeg rodet med nogen ældre commercial games for linux - Majesty Gold som ikke virker på 64bit.
Nyer spil virker såsom Quake Wars (mand! Det er sejt spil, nu venter jeg kun på UT3), Dominions 3 etc.
Er i gang med at lave guides for 64bit spil og der er ikke den store forskel fra 32bit når man skal installere dem.
Codecs, flash, shockwave (via crossover), og andet var let tilgængelig via synaptic.
Nyer spil virker såsom Quake Wars (mand! Det er sejt spil, nu venter jeg kun på UT3), Dominions 3 etc.
Er i gang med at lave guides for 64bit spil og der er ikke den store forskel fra 32bit når man skal installere dem.
Codecs, flash, shockwave (via crossover), og andet var let tilgængelig via synaptic.