one til windows
-
- IRC nickname: hassen
one til windows
hey mennesker, et ret underligt spørgsmål på et ubuntuforum. min kære gamle fader har en masse filer på sin windåse maskine. og one ville være en åbenlagt mulighed for os begge for at kunne dele hurtigere og nemmere. problemet er bare at den der one man kan hente til windows.. ehm.. jeg kan ikk få den til at virke, og har ikk fundet nogel guider dertil? nogle der har haft mere heldige erferinger end mig?
NOT DEAD YET!
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: one til windows
Ubuntu one til windows er stadig en beta. Den synkronisere kun ens egne filer fra Ubuntu One mappen. Han kan dog dele disse med dig fra web interface.
Synkroniseringen sker heller ikke automatisk i betaen, den skal enten startes manuelt eller med fast interval.
Synkroniseringen sker heller ikke automatisk i betaen, den skal enten startes manuelt eller med fast interval.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
hassen117 skrev:hey mennesker, et ret underligt spørgsmål på et ubuntuforum. min kære gamle fader har en masse filer på sin Windows maskine. og one ville være en åbenlagt mulighed for os begge for at kunne dele hurtigere og nemmere. problemet er bare at den der one man kan hente til windows.. ehm.. jeg kan ikk få de. n til at virke, og har ikk fundet nogel guider dertil? nogle der har haft mere heldige erferinger end mig?
Jeg kan anbefale dropbox. Den fungerer både til win og Ubuntu.
http://www.dropbox.com
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Og Mac
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Åhr ja, hvordan kunne jeg dog glemme detchristian.arvai skrev:Og Mac
stra
stra
-
- IRC nickname: hassen
jeg kan nu klart anbefale dropbox. dete r ikke heeelt ligesåå nemt som ine, men tæt på og det FUNGERE! har ikke tænkt mig at droppe håbet om one, men indtil det fungere bedre er jeg på dropbox!
NOT DEAD YET!
-
- IRC nickname: KKG
Jeg kan også anbefale Dropbox fremfor Ubuntuone. Jeg har lagt ca. 15GB billeder over på min Ubuntuone konto og i Windows tager der laaang tid (måske 4-5 dage) for klienten af synkronisere indholdet. Hvis der ikke er så mange filer fungerer det måske bedre.
Jeg har herudover oplevet en del synkroniseringsfejl, når jeg har arbejdet i Openoffice på et dokument i Ubuntuone. Når man gemmer dokumentet i forbindelse med arbejdet sker der ofte fejl. Dette har jeg ikke oplevet i Dropbox.
Derfor vil jeg helt klart anbefale Dropbox.
Jeg skrev dog til Ubuntu med hensyn til den dårlige performance for at indeksere indholdet. De svarede at de arbejder på en ny klient, der skulle være klar i version 11.04.
Ubuntuone har den fordel at man kan købe ekstra plads i 20GB pakker, Dropbox har den fordel at det virker på Windows, Mac, Linux, Android, Iphone.
Jeg har herudover oplevet en del synkroniseringsfejl, når jeg har arbejdet i Openoffice på et dokument i Ubuntuone. Når man gemmer dokumentet i forbindelse med arbejdet sker der ofte fejl. Dette har jeg ikke oplevet i Dropbox.
Derfor vil jeg helt klart anbefale Dropbox.
Jeg skrev dog til Ubuntu med hensyn til den dårlige performance for at indeksere indholdet. De svarede at de arbejder på en ny klient, der skulle være klar i version 11.04.
Ubuntuone har den fordel at man kan købe ekstra plads i 20GB pakker, Dropbox har den fordel at det virker på Windows, Mac, Linux, Android, Iphone.
-
Og den har en klart langt hurtigere synkronisering, end den gamle, ved en hurtig afprøvning i 11.04 Beta.kaaregram skrev:Jeg skrev dog til Ubuntu med hensyn til den dårlige performance for at indeksere indholdet. De svarede at de arbejder på en ny klient, der skulle være klar i version 11.04.
stra
stra
-
- Admin
Hej kaaregram og velkommen på forummet
-
Til de interesserede så fik jeg dette svare fra Ubuntuone support:
Sorry for the slow performance. There is a known performance issue with
uploading many files. We are fixing that, both on the client and server
side. The client fix is in the latest development version of Ubuntu
(Natty) and we're working on making those fixes available to other
versions of Ubuntu. The server part of the fix is currently under way.
We should have this done within the next two weeks. All users,
regardless of the version of Ubuntu they are using, will experience
better performance of file uploads with the server fix.
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
- Geografisk sted: Vejle
Det kræver klart en vis tålmodighed når man starter synkroniseringen med U1 første gang. Jeg havde f.eks. over 12.000 filer som skulle synkroniseres, og først skal det lokale system scannes for filer der er markeret til synkronisering, og så skal din lagerplads i skyen scannes, og så starter først proceduren.
U1-dæmonen er så også indstillet til ikke at æde al ens båndbredde, så inden den første synkronisering er til ende kan der godt gå rigtig mange timer.
Men når det først er sket, så er kører det hurtigt og godt.
Jeg kan ikke udtale mig om windows-klienten til U1, da jeg hovedsagelig bruger U1 til backup, deling af udvalgte mapper med andre Ubuntu-maskiner, og så selvfølgelig til musikkøb. Men det som synkroniseringen fungerer nu, så kører den i baggrunden uden at gøre væsen af sig.
U1-dæmonen er så også indstillet til ikke at æde al ens båndbredde, så inden den første synkronisering er til ende kan der godt gå rigtig mange timer.
Men når det først er sket, så er kører det hurtigt og godt.
Jeg kan ikke udtale mig om windows-klienten til U1, da jeg hovedsagelig bruger U1 til backup, deling af udvalgte mapper med andre Ubuntu-maskiner, og så selvfølgelig til musikkøb. Men det som synkroniseringen fungerer nu, så kører den i baggrunden uden at gøre væsen af sig.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Jeg har brugt både Ubuntuone og Dropbox, og jeg må sige at jeg fremover kun vil bruge Dropbox, af den simple grund af det virker perfekt med både egne Ubuntupc'er, mine arbejdspc'erne og min families Windows pc'er.
Om Dropbox er mere besværligt at opsætte er nok en smagsag, personligt fandt jeg det meget nemt og brugervenligt, og så er der jo lige det smarte med at det virker på stort set alt (Windows, Mac, Linux, Android, Iphone), hvilket i længden også burde være et mål for Ubuntuone.
Om Dropbox er mere besværligt at opsætte er nok en smagsag, personligt fandt jeg det meget nemt og brugervenligt, og så er der jo lige det smarte med at det virker på stort set alt (Windows, Mac, Linux, Android, Iphone), hvilket i længden også burde være et mål for Ubuntuone.
Med venlig hilsen Christian
-
- Admin
Ubuntu One skulle vist være på vej med en Android klient. Det jeg godt kan lide ved U1 er de extra servicer der hare hvor dropbox kun har data.
-
laoshi jeg er enig med dig i, at Ubuntuone virker fint, når først alle filer er scannet. Der er også fordele ved Ubuntuone, her ikke mindst den rigtig gode integrering, der er i styresystemet (med Nautilus).
Jeg synes dog, det er et problem, at Ubuntuone ikke har en ordentlig klient til Windows, Mac og Android. Det burde de, efter min mening, gøre noget ved hurtigt, så de kan konkurrere med Dropbox. Personligt bruger jeg næsten kun Dropbox til noget der skal synkroniseres ofte imellem flere forskellige computere og platforme.
Jeg kan dog godt lide den pricing model Ubuntu har, med at man kan købe det antal 20GB pakker man har behov for. Derfor tror jeg også sagtens at Ubuntuone kan vinde markedsandele fra Dropbox, hvis de får nogle effektive klienter (og måske server version). Det er ret snedigt at kunne købe 20GB til næsten ingen penge, hvor alle jo ved at pladsbehovet stort set kun vil vokse.
Herudover har de gjort mange gode tiltag med synkronisering af kontakter og noter. Igen er det dog et must for kommerciel succes, tror jeg, at både Windows, Mac og Android bliver understøttet.
Jeg synes dog, det er et problem, at Ubuntuone ikke har en ordentlig klient til Windows, Mac og Android. Det burde de, efter min mening, gøre noget ved hurtigt, så de kan konkurrere med Dropbox. Personligt bruger jeg næsten kun Dropbox til noget der skal synkroniseres ofte imellem flere forskellige computere og platforme.
Jeg kan dog godt lide den pricing model Ubuntu har, med at man kan købe det antal 20GB pakker man har behov for. Derfor tror jeg også sagtens at Ubuntuone kan vinde markedsandele fra Dropbox, hvis de får nogle effektive klienter (og måske server version). Det er ret snedigt at kunne købe 20GB til næsten ingen penge, hvor alle jo ved at pladsbehovet stort set kun vil vokse.
Herudover har de gjort mange gode tiltag med synkronisering af kontakter og noter. Igen er det dog et must for kommerciel succes, tror jeg, at både Windows, Mac og Android bliver understøttet.
-
- Admin
Jeg forsøgte faktisk at udvikle lidt på Windows klienten, men jeg er desværre ikke den store .net udvikler så det kom jeg aldrig særligt langt med