Android-brugere - hvor er I?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af Finn Bjerke »

Jeg endte med HTC desire Z med godt tastatur og android 2.2. Men den virker ikke med Belkin wireless router så nu er jeg sur. Router funker perfekt med android 2.1 på en samsung og alle mulige andre ting. Men HTC desire har 2.2 og den spiller ikke ...

Belkin fortæller at du er "ikke kompatible med HTC"

Købe endnu en router ??
returnere tlf til den popsmarte ekspedient ??

hmmm ikke optimalt.
Kardemommeloven er en god ting.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af AJenbo »

Den ser ellers fed ud.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af Finn Bjerke »

Det er for mig fedt med et rigtigt hardware qwerty, jeg bliver irriteret når jeg taster forkert med touchscreen. Nå jeg fik det råd at prøve fast IP på telefonen, så nu taler Belkin router med HTC telefonen. Jeg er glad for den men syns jeg endte med at betale lidt mere end jeg har afsat til den slags ting. Den vejer en del den HTC forresten.
Kardemommeloven er en god ting.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af AJenbo »

Jeg har været ude ved en bekendt torsdag og fredag og der røg hans netværk flere gange på grund af en Belkin ruter, tror vidt det er noget jeg vil forsøge at undgå fremover.
bjasto
Indlæg: 35
Tilmeldt: 7. nov 2008, 23:25

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af bjasto »

Har en Samsung ACE som jeg er meget glad for. Finder også at deres "Swype" til skrivning af sms er genialt. :-)

Bjarne
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af Finn Bjerke »

Jeg fik god hjælp af Belkin og dårlig hjælp af Belkin:

1. Godt: Email fra Belkin support fortæller at generelt bør telefonen virke med en fast IP adresse, de skriver om opsætning i generelle vendinger og det virker ! Telefon går smertefrit på WIFI netværk, det spiser dog meget batteri. Imidertid har telefonen gode funktioner ti at styre batteriforbrug mere generelt ..
2. Skidt: Deres chat line fortæller at generelt virker denne router ikke med den telefon jeg har hvad jo er usandt

Ironi:
Mit modem blev af udbyderen udkskiftet til et modem med trådløs router, som funker perfekt med telefon og trådløse PCere uden brug af fast IP adresser.

Konklusion: Jeg har en trådløs router Belkin N12 Wireless router til salg hvor den ene af de 3 antenner er knækket !
Senest rettet af Finn Bjerke 17. apr 2011, 14:12, rettet i alt 2 gange.
Kardemommeloven er en god ting.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af Finn Bjerke »

Hvor sikkert er android hvad angår privat info, min tlf kobler til Ubuntu, facebook, gmail, skype osv.. Er der virus fare ? Google folk er vist lidt happy go lucky i deres tilgang til ting generelt har jeg ladet mig fortælle ...
Kardemommeloven er en god ting.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af eitreach »

Du kan altid se hvilke informationer programmer til Android har adgang til, når du installerer dem. Hvis du ser et program du ikke stoler på vil have adgang til din telefonbog, sms'er eller lignende, kan man altid vælge ikke at installere det.

Uforklarlige og mystiske apps fra kinesiske udviklere har jeg også en vis antipati for som standard.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af Finn Bjerke »

Da jeg installerede skandinavisk tastatur på min android samsung tlf skrev de at producenten af tastaturet kunne læse alt jeg tastede ... now that is scarry sort of...
Kardemommeloven er en god ting.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af eitreach »

Finn Bjerke skrev:Da jeg installerede skandinavisk tastatur på min android samsung tlf skrev de at producenten af tastaturet kunne læse alt jeg tastede ... now that is scarry sort of...


Det kan man med alle tastaturer. Det kan Google også, hvis de har lyst, med deres eget tastatur. Det er ikke det samme som at de gør det. :)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af AJenbo »

Det er en advarsel om at du skal have tilled til producenten af softwaren da den sider på et kritisk punkt i systemet.
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3652
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af NickyThomassen »

Jeg købte i sidste måned en HTC Desire HD som jeg er ganske godt tilfreds med indtil videre, telefonens fysiske holdbarhed vil være afgørende for om jeg køber HTC igen, da det er første gang jeg ikke har købt Nokia.

Tidligere har jeg kun haft 3210, 3310 og 6210 Navigator, så det var et stort spring at tage, men Nokias 6210 var en stor skuffelse selvom telefonen egentlig har holdt godt. Men det tilhørende software... Under den første opdatering af systemsoftwaren forsvandt dansk sprog, dansk T9 ordbog, hele molevitten, og Nokia mente bestemt ikke at det var deres ansvar, så jeg skulle kontakte forhandleren, som ikke engang gad svarer på emails. Så det er to steder der ikke skal handles mere.

Der er Android 2.3.3 på, og jeg syntes godt at man kan mærke Google i softwaren da det er utroligt hvad telefonen kan huske og vise af forskellige oplysninger. Ikke at det nødvendigvis skal forstås negativt, men mister man telefonen kan skaden blive gjort større hvis den indeholder en masse personlige oplysninger om en selv og ens venner og kontakter. Lidt selvmodsigende er det måske så når jeg syntes at en af de bedste funktioner telefonen har er at samle venner og kontakter fra både sim-kort, Gmail og Facebook i én handy widget hvor man har adgang til kontakt-oplysninger, Facebook-opslag, adresse og fødselsdag. Virkelig en smart og simpel måde at holde trådene samlet.

Som et minimum skal den rootes, men jeg har ikke lige fået læst op på det endnu. Når jeg engang får mit backup-script til at virke fornuftigt tror jeg at det er dens tur til at få en omgang.

Hilsen Nicky
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af AJenbo »

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3652
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af NickyThomassen »

Ganske smart faktisk, det kunne godt være at det skulle installeres som en ekstra sikkerhed. HTC har en online platform som hedder HTC Sense til en del af deres telefoner, og derfra kan man enten låse eller slette telefonens indhold hvis man mister den. Om det så kun er kontakter sms'er osv der bliver slettet, eller om sd-kortet også bliver slettet, har jeg ikke kunne finde af.

Hilsen Nicky
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Android-brugere - hvor er I?

Indlæg af buddig »

Endnu en tilfreds Android bruger her. :)
Jeg var ret glad for min lille Nokia mobil, men sidste sommer købte jeg alligevel en HTC Wildfire.
Jeg så en Desire, men syntes det var mange penge at investere, specielt hvis jeg tabte den ud af lommen.
Jeg undersøgte markedet for at se, hvad jeg kunne få, for lidt færre kroner.
Da jeg opdagede at den noget billigere Wildfire også havde 2 finger zoom og mange af Desirens faciliteter,
så købte jeg den.
Den kører super på trådløst net, og har derfor gjort mig mere uafhængig af computeren, når jeg ikke er hjemme.
Android marked er en positiv oplevelse som jeg ikke kendte til for 1 år siden.
Jeg oplever nu Ubuntu Software Center på lidt tilsvarende gode måde,
men det er en anden sag, der hører til i en anden tråd. :D
Henning