Hej alle,
Jeg har lige installeret ubuntu på mine forældres nyanskaffede HP Envy 17. Alting som forventet, altså uden nogen form for problemer. Der er dog en ting, når jeg boot maskinen op er lysstyrken sat til meget lav. Det er som sådan ikke noget stort problem da jeg jo bare kan skruge op for det. Men jeg ville gerne om mine gamle forældre ikke skulle tænke i de baner hver gang de tænder for maskinen.
Er der nogle der har en ide til hvordan det kan lade sig gøre ? Syntes ikke rigtig at jeg kan finde noget om det i strømstyrings dialogen.
Kan i øvrigt heller ikke få det numeriske keyboard til at virke. Nok ikke så meget et ubuntu problem, men nok bare mig der ikke kan finde ud af det på den her maskine Der syntes ikke at være en num lock knap
Det er i øvrigt Ubuntu 10.04
På forhånd tak
Christian Oelsner
Display lysstyrke
-
- IRC nickname: How to be me
Re: Display lysstyrke
hvorfor vælger man 10.4?
og kan du ikke tilpasse det under batteriindikatoren ved at fjerne et flueben?
Når lejligheden byder sig.
-
- Geografisk sted: København
Hej,
Jeg valgte 10.04 af den grund at den her maskine har en underlig touchpad som ikke gad at opføre dig ordentligt med 10.10, der er ingen høje kliks mulighed. Uanset hvor jeg klikker tolker den det som et venstreklik. Efter noget søgning rundt omkring på nettet fandt jeg frem til at den virkede som jeg gerne vil have den til i 10.04. Såmænd kun derfor. Jeg kunne nok selv have vænnet mig til at den virkede lidt anderledes end hvad jeg er vandt til, men da det er mine gamle forældre der skal bruge maskinen vil de gerne have at tingene opfører sig som de nu engang er vandt til.
Jeg kan ikke se nogle steder under batteri dialogen der ændrer på skærmens lysstyrke. Men tak for budet
Mvh
Christian Oelsner
Jeg valgte 10.04 af den grund at den her maskine har en underlig touchpad som ikke gad at opføre dig ordentligt med 10.10, der er ingen høje kliks mulighed. Uanset hvor jeg klikker tolker den det som et venstreklik. Efter noget søgning rundt omkring på nettet fandt jeg frem til at den virkede som jeg gerne vil have den til i 10.04. Såmænd kun derfor. Jeg kunne nok selv have vænnet mig til at den virkede lidt anderledes end hvad jeg er vandt til, men da det er mine gamle forældre der skal bruge maskinen vil de gerne have at tingene opfører sig som de nu engang er vandt til.
Jeg kan ikke se nogle steder under batteri dialogen der ændrer på skærmens lysstyrke. Men tak for budet
Mvh
Christian Oelsner
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Jeg fandt en anden person der rapportere samme problem med lyset, men skriver at det går op på fuld styrke efter log ind.
Har du automatisk log ind på maskinen?
Er lysstyrken sat til fuld effekt i BIOS?
Prøv eventuelt at se denne fejlrapport:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/568611
Det er muligt at højre klik funktionen kunne ændres under musseindstillinger, måske er den en mulit touch plade på maskinen.
Har du automatisk log ind på maskinen?
Er lysstyrken sat til fuld effekt i BIOS?
Prøv eventuelt at se denne fejlrapport:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/568611
Det er muligt at højre klik funktionen kunne ændres under musseindstillinger, måske er den en mulit touch plade på maskinen.
-
Hej Ajenbo,
Nej jeg har ikke automatisk login på maskinen.
Jeg prøver at se om jeg kan finde en option i bios med lysstyrken når jeg engang i morgen får tid til at rode med deres computer igen, så vender jeg tilbage med resultatet.
Christian Oelsner
Nej jeg har ikke automatisk login på maskinen.
Jeg prøver at se om jeg kan finde en option i bios med lysstyrken når jeg engang i morgen får tid til at rode med deres computer igen, så vender jeg tilbage med resultatet.
Christian Oelsner
-
- IRC nickname: sound
How to be me skrev:hvorfor vælger man 10.4?
der er rigtig mange grunde til at vælge 10.04. Den største er at 10.04 er en lts version der er supported i 3 år hvor 10.10 kun bliver suported i 1½ år.
hvis man ikke er hooked på at installere nyt styresystem så tit så giver lts versionerne god mening
-
- IRC nickname: How to be me
soundpartner skrev:How to be me skrev:hvorfor vælger man 10.4?
der er rigtig mange grunde til at vælge 10.04. Den største er at 10.04 er en lts version der er supported i 3 år hvor 10.10 kun bliver suported i 1½ år.
hvis man ikke er hooked på at installere nyt styresystem så tit så giver lts versionerne god mening
hvad er en lts-version?
Når lejligheden byder sig.
-
- IRC nickname: sound
How to be me skrev:soundpartner skrev:How to be me skrev:hvorfor vælger man 10.4?
hvad er en lts-version?
Long term suported version
soundpartner skrev:Den største er at 10.04 er en lts version der er supported i 3 år hvor 10.10 kun bliver suported i 1½ år.