sort skærm
-
- IRC nickname: samarit
- Geografisk sted: Præstø
sort skærm
kommer hjem og tænder for ubuntu maskinen der jo altid virker og så lige nej. den når lige at spille ubuntumeleodien og så kommer det nederste panel op og derpå kun pilen til musen som der dog er kontakt med. der sker ikke mere og da jeg forsøgte at få gnu grup frem kom den også men jeg kan ikke flytte på higthligt linien og jo stik fra tastatur til maskine er tjekket. jeg vil gerne vide hvorledes man kommer ind i fejlsikret tilstand. jeg kan ikke mindes at have instaleret noget for nyligt udover at installeret Google earth fra feredomnottobeer og så forsøgte jeg mig med min sandberg tv pind der kon også en opfordring til at installere noget driver til hardvare hvad jeg gjorde men der kom aldrig i gang. HJÆLP endnu en gang på forhånd tak
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: sort skærm
At du ikke kan bruge tastaturet i Grub kan skyldes USB tastatur emulering i BIOS.
Når den er started op kan du så trykke alt+f2 for at åbne Kør, alt+t for åbne en terminal eller ctrl+alt+f1 for at gå til en anden terminal?
Når den er started op kan du så trykke alt+f2 for at åbne Kør, alt+t for åbne en terminal eller ctrl+alt+f1 for at gå til en anden terminal?
-
startede op med baggrund denne gang ellers intet andet så også lige nu at skærmen kom men en besked om "invalid mode"mem det er vist sagen uvedkommende reagerede på ctrl+alt+1 ved at blinke en gang og sort skærm igen de andre forslag skete der intet ved
-
- Admin
Det var ctrl+alt+F1 ikke ctrl+alt+1
-
det var også kun en tyrkfejl reaktionen var den beskrevne (har lige prøvet igen)
-
- Admin
Ok, prøv om ikke du kan få tastaturet til at virke i grub ved at lave ændringen i BIOS.
-
ok den kommer du til at forklare nærmere BIOS er ikke min stærke side
-
- Admin
Det kan jeg desværre ikke da alle BIOS menuer er lidt forskellige, de må enten kigge din manual igennem eller kontakte support.
-
ser lidt "sort" ud dette her: kom got nok ind i BIOS men aner ikke hvad jeg skal rette og nu mistede jeg kontrollen til musen også, det er 3. gang jeg oplever noget i denne karat og for mig er eneste mulighed en genstart af system via cdén. det kan da ikke være rigtigt at ubuntu kun holde ca 1 måned ad gangen.
-
- Admin
Det er jeg da ked af at høre, det er muligt at det er problemer med understøttelsen fra din hardware, jeg har ikke oplevet de samme ting.
Hvis det er noget der ikke er kompatibelt mellem den seneste kerne og din hardware kommer du nok til at rende ind i samme problem så snart du opdatere. Du kan dog låse den pågældende pakke til en bestemt version og undgå problemet på den måde.
Det ville dog være bedst hvis du kan rapportere problemet på launchpad så problemet kan blive løst for dig og andre.
https://launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+filebug
Hvis det er noget der ikke er kompatibelt mellem den seneste kerne og din hardware kommer du nok til at rende ind i samme problem så snart du opdatere. Du kan dog låse den pågældende pakke til en bestemt version og undgå problemet på den måde.
Det ville dog være bedst hvis du kan rapportere problemet på launchpad så problemet kan blive løst for dig og andre.
https://launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+filebug