efter at root synes at den skulle være ejer. Problemet er bare at når jeg gør mig til ejer, skifter Root om til sig selv lige bagefter. Dette er problematisk da jeg ikke kan ændre mine billeder.
efter at root synes at den skulle være ejer. Problemet er bare at når jeg gør mig til ejer, skifter Root om til sig selv lige bagefter. Dette er problematisk da jeg ikke kan ændre mine billeder.
ændrer ikke på nogen rettigheder men giver dig filhåndteringen med root-rettigheder hvis du laver ting i mappen i denne vil det være root der laver disse, og derfor også root der står som ejer. du skal i stedet ændre rettighederne med chown eller chmod (alt efter hvad du ønsker at gøre) det er dog ikke uden betydning hvilken billede mappe du taler om. så kan du ikke komme med en fuld sti til denne?
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd
Webmaster og stifter af: Hvor du finder scripts til en hver situation
det ændrer ejeren til lars og gruppen lars for billedemappen og alt der under. og når det så er gjort så glem alt om din tidligere komando med mindre du skal rode UDENFOR din egen hjemmemappe, og vær klar over at hver gang du bruger gksu eller sudo så risikerer du at fucke dit system op, så med mindre du er indforstået hermed så hold igen med brugen med mindre du har en god ide om havd du laver
er du helt sikker på at stien er korrekt at det ikke bare er /media/billeder
og jo det kan godt have noget med det at gøre. Nu er jeg ikke inde i hvordan ntfs styrer rettigheder, men da det er noget microsoft så gøres det garenteret ikke på samme måde som i ubuntu
der giver alle brugere fulde rettigheder til mappen og dens indhold.
her er f.eks et godt eksempel på at man skal komme med så mege info som muligt for ubuntus billedemappe ligger som standart i /home/user/billeder i dit eksempel /home/lars/billeder og det er jo ikke den mappe når det er et seperat ntfs drev der er mounted under /media
det kommer også lidt an på hvordan du mounter din disk. hvis du gør det via fstab så kan der være instillinger der som påvirker det hele (dette kunne man jo så udnytte til at give andre brugere adgang også)
Jeg mener linux ignorere rettighederne på ntfs disken og bare bruge den samme for alle mapperne på den. Det er nok noget med mount metoden vil jeg tro.
Var lige inde og kigge og kunne se at Root stadig står som ejer af billede mappen, men jeg kan ændre og slette i mappen...hvordan kan det være plus at jeg samtidig heller ikke kan smide ting i papirkurven, men kun slette filer helt?