Ubuntus svar på Visio

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
soren

Ubuntus svar på Visio

Indlæg af soren »

Jeg søger et program til at tegne forretnings-, rute- og flow-diagrammer på. Jeg har tidligere anvendt Visio. Programmet skulle gerne have en række foruddefinerede symboler og/eller mulighed for at importere dem.
Hvad foreslår I?
Med venlig hilsen Soren
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntus svar på Visio

Indlæg af AJenbo »

Prøv Dia, jeg ved ikke lige om det er i softwar centeret.
soren

Indlæg af soren »

Hej AJenbo,

Tak for dit svar :!:

Jeg leger netop med Dia, men jeg mangler en masse symboler, men måske kan de hentes. Nu har jeg fundet Dia Tutorial, så måske giver den svaret.

Hvis nogen ved noget om at importere symboler til Dia, vil jeg gerne have et hint :)
Med venlig hilsen Soren
Viborg
Geografisk sted: Aars

Indlæg af Viborg »

Hej soren

Jeg vil forslå yWorks som et rigtig godt program http://www.yworks.com/en/index.html

Jeg har godt nok kun brugt det sammen med Windows, men der er også en Linux download udgave i download sektionen

Jeg fandt programmet utroligt hurtigt at komme i gang med og efter en 20 minutters tid, følte jeg mig hjemme i det. Jeg brugte programmet i forbindelse med skrivning af et projekt, men jeg har ellers ikke brugt det siden.
soren

Indlæg af soren »

Tak for jeres svar!

Nu har jeg skimmet Dia's Tutor, (http://projects.gnome.org/dia/diatut/all/all.html) og det ser ud til
1. at man i den 4. bjælke , som ved opstart viser Flowchart, kan vælge mange andre symboler, og
2. at man kan oprette de manglende symboler.
Derfor her jeg foreløbig besluttet at holde mig til Dia.

Tak for hjælpen :D
Med venlig hilsen Soren