Livet med windows er surt...

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Livet med windows er surt...

Indlæg af kent a »

Hej..

Jeg var lige oppe ved min svigerfar til en kop kaffe og kage..

Der vi kom der op sad hans bror søn (bliver omtalt som nørd vidre historien) og var ved at få printer til at virker. et eller anden HP printer og maskinen var med windows XP...

Min svigerfars mor var der også. hun spurgte mig så efter om jeg ikke kunne hælpe ham med det...

så sagde jeg nej for jeg har desværre ikke ret meget forstand på windows... hvis der var linux på den var det en helt andet sag og sikker meget nemmer...

Så flippe nørd helt ud og sagde det var der sku delte meninger om..

Ja det kan godt være, men har du prøvet linux..

Det havde nørden selvfølgelig og det var selvfølgelig det værste lort han havde prøvet....

Okay det var da træls, sagde jeg så... men hvad var det for en udbyder og vilken vertions havde han prøvet...

Det kunne nørden selvfølgelig ikke svare på...

Det sad jeg så og stikket en del til løbet kaffen og det endte med at han simpelhen blev så sur det halve kunne være nok og satte sig hen og tastet løs i den Xp maskine..

He he.. sådan en elendig windows fanatikker...

Så må jeg sku se om jeg ikke kan få omvendt min svigerfar til linux ved at få den skide printer til at dur hvis det ikke lykkes for nørden...

Så må jeg heller så at
Lubuntu 18.04 LTS
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af AJenbo »

He he det kunne da være sjovt hvis du kan få den til at virke fra en live cd.
kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af kent a »

Ja men han computer er desværre så gammel og med forlidt ram til at køre live rimelig... Så jeg skal nok lige ha min netbooks med der op og ha den koblet til printer hvis nørden opgiver...
Lubuntu 18.04 LTS
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af AJenbo »

Forhåbentlig har den usb
Viborg
Indlæg: 186
Tilmeldt: 17. nov 2008, 14:30
Geografisk sted: Aars

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af Viborg »

Jeg synes at det er lidt sjovt at vi tit snakker om windows bruger og deres problemer med hardware/software.
Jeg vil nok sige at de værste OS fans er OSX-fans...De er hverken til at hugge eller stikke i vedr. problemer med deres maskiner.

Har selv snakket med en OSX fan er faktisk heller ikke kunne installere en printer og det endte med at han gik ned i butikken igen med printeren og forlangte pengene tilbage, da han mente at printeren var i stykker!

Det var meget fornøjeligt at hører ham fortælle hans historie med printeren, da nu kører han med med VERDENS BEDSTE OS og alle vi andre windows/linux mennesker ikke vidste hvad brugervenlighed/design/nem installation er og man skulle ikke komme og fortælle ham at den printer kunne bruges på nogen maskine.

Så'n er vi alle forskellige, men ville lige fortælle dette, selv om den ikke passe helt ind i overskriften.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af AJenbo »

Jeg har selv administreret en del Mac OS X maskiner. Lige nettop omkring printere syndes jeg lige jeg vil nævne 2 ting.
1: Mac os Ubuntu bruger samme print server til opsætning af printer bag facaden (web interface er det samme).
2: Da jeg skulle installere en HP printer kunne det ikke lade sig gøre hvis man kørte med dansk som sprog, man skulle først skifte til engelsk før den ville installere, ikke særligt bruger venligst syndes jeg (fejlen var vist HP's).
kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af kent a »

Jeg var lige oppe og få kaffe ved men kones farmor og der var min sviger far også...

Så faldt snakken på printeren...

Jo nørden tog computer og printer med hjem og formateret computeren....

Jo jo... det må åbenbart være den bedste løsning når alt andet fejler på windows...
Lubuntu 18.04 LTS
Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af Kappa »

Jeg vil gerne kommentere dette på følgende måde, at jeg bruger Ubuntu og kun Ubuntu, og det samme er på de maskiner, jeg administrer for familien, og kommer aldrig til at bruge andet, men efter at have anvendt Windows i næsten 20 år, har jeg aldrig stødt på de her omtalte problemer, derimod da jeg installerede Ubuntu på min egen, kunne jeg ikke få min Canon printer, til at fungere, og efter en del skriverier og fosøg igennem dette forum, blev det opgivet, og jeg købte efter råd fra Iaoshi en driver fra Turboprint, der så fungerer perfekt.
Så jeg må sige, at ovennævnte indlæg, minder mig om det her fanatisme omkring Linux, som jeg synes burde undgås, fordi det for mig ser ud som om, der SKAL være en masse dårligt ved Windows og intet ved Linux, hvor der for hovedparten af de brugere, der ingen interesse har i computer, men bare skal bruge internettet, tekstbehandlig, og nogle spil at lege med, men mangler en exefil at dobbeltklikke på.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen
kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af kent a »

Problemet ligger i at han hader Linux på alle kanter og leder... Nok fordi det ike kan passe det er bedre og han jo kun har en viden inden for windows... Der for er jeg mere klog end ham på et område og det kan han ikke turder med...

Han er simpelhen bare for snæver synet og vil kun bruge windows...

Når det er sagt vil jeg lige komme med en historie mere...

Min kollega har en gammel 3-4år gammel bærbar..

Det er folk der entet har forstand på computer og hvordan det ellers fungere... de kan lige installere nogle programmer og ikke mere...

Bærbar er var blevet sløv og kedelig efter kæmpe dynge virus og deslige...

Jeg spurgte ham så om de var interserret i at prøve linux Ubuntu..

Ja hvis det var til at finde ud af ville de gerne prøve det, da de havde jo andre computer i hjemmet med windows til deres spil og spicale programmer...

Men jeg fik så computeren med hjem og installeret ubuntu linux på den...

Jeg afleveret den næste dag og viste ham lige lidt hvordan det hele så ud...

Han fik den med hjem og lige lidt med den og derefter fik sønen den til skole brug...

Jeg har ikke hørt noget som helst snak om problemer....

Jeg spørger lige lidt til det... så siger min kollega, ja der var det og det problem men så google de det eller kigge lidt på forum eller kom den selv med de ting det mangler...
Lubuntu 18.04 LTS
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af AJenbo »

Det er ikke godt med fanetisme værker når det handler om windows eller Linux.

Er der en grund til at han hader Linux eller er det bare en generel modstanden mod at skulle gå fra super bruger til nybegynder?
(Ikke for at nedgør).
Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af Kappa »

Ja, det tema er egentlig en meget sjov oplevelse, jeg har jo lige prøvet det, men egentlig er det jo meget sjovt, at skulle prøve, der er jo en forventning i familien, om at jeg klarer de problemer der opstår, gudskelov har jeg da det forum her, ellers var jeg virkeligt på spanden, men jeg må så nu sige nej til dem der vil have hjælp med Windows, det er faktisk utroligt så hurtigt man glemmer sådan noget, nå man ikke sidder med det hver dag, jeg kan selvfølgelig godt rense, en inficeret Windowsmaskine, men mere vil jeg heller ikke, men du har ret, der er nok noget med det, at skulle gå fra, at være ekspert til, at skulle være den der spørger andre, men det generer mig nu ikke så forfærdeligt meget, hvis jeg har noget jeg kan lide, og stå inde for.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af AJenbo »

Her i weekenden fandt jeg ud af at en af mine venner selv har forsøgt sig med Ubuntu, men droppede det igen da han ikke kunne se en ide i at have det hvis han alligevel skulle genstarte ind i Windows for at spille spil. Det er noget jeg har fuldt respekt for og ser det faktisk som ros til Ubuntu. Hvis en person spiller nye spil på sin computer ville jeg heller ikke forslå dem at skifte, vi må så bare håbe at spil "snart" begynder at komme til Linux I samme stil som til andre platforme.
Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af Kappa »

Ja, det er et skidt argument, at få stukket i hovedet, men jeg bruger altså det argument fra min egen verden, om de vil spille og have et system, der sikkerhedsmæssigt er hullet som en si, eller have mindre imponerende spil og sikkerhed, jeg er ihvertfald møgtræt, af at rense computere, ikke fordi det er så svært, men det tager en grusom tid.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af AJenbo »

Det at Windows for mig nu udelukkende bliver brugt til spil gør også at jeg har mindre bøvl med det fra dag til dag. Men forskellen for mig er nok også at jeg i stor grad bruger computeren til arbejde og ikke kun spil.
Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Livet med windows er surt...

Indlæg af Kappa »

Ja, det er jo nok det med spillene, der gør sig voldsomt gældende, men jeg kan ikke forstå hvorfor sikkerhed, ikke spiller en større rolle for flere brugere end det gør, hvis folk i almindelighed havde den ringeste anelse, om hvor stort problemet egentlig er, det er jo kun toppen af isbjerget man hører om, hvis man har arbejdet i branchen, ved man mere om hvordan det i virkeligheden er, men der en åbenlys interesse i, at problemets størrelse ikke bliver omtalt i offentligheden, med det in mente er det en af de ting, der gør Linux til en sand fornøjelse, at arbejde med, man kan tydeligt se og mærke, at der er tænkt på, og taget højde for sikkerheden ved tilblivelsen, og ikke bagefter som Windows, og så gået i gang med, at lappe huller, og fortælle alt og alle hvor dygtig man er til, at holde skidt væk.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen