Hej.Jeg har forsøgt al lave mit skrive bord om til Dansk men hvis jeg forsøger at fjerne Engelsk får jeg denne meddelse.
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/BEl60152.png
jeg har kørt denne komando mere end en gang og har også genstartet men hver gang jeg prøver er det samme meddelse.hvad skal jeg gøre?
sudo apt-get install -f ?
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: sudo apt-get install -f ?
zerben skrev:Hej.Jeg har forsøgt al lave mit skrive bord om til Dansk men hvis jeg forsøger at fjerne Engelsk får jeg denne meddelse.
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/BEl60152.png
jeg har kørt denne komando mere end en gang og har også genstartet men hver gang jeg prøver er det samme meddelse.hvad skal jeg gøre?
det er muligvis fordi dansk ikke er fuldt installeret.
prøv at fjerne dansk, tilføje dansk igen (så burde den være som den skal)og derefter fjerne engelsk
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
Jeg ville ikke anbefale dig at fjerne engelsk, det ville være bedre at sætte dansk til første-valg og engelsk til andet-valg.
Grunden ligger i at ikke alle programmer (deriblandt skrivebordet) ikke altid er oversat 100%, og som sådan kan du i princippet stå i en situation hvor du ikke har et sprog.
Derfor bør du gøre som Soundpartner forslår, først prøv og fjern/installer dansk, men så i stedet for at fjerne engelsk, så sæt det til andet-valg.
Hilsen Nicky
Grunden ligger i at ikke alle programmer (deriblandt skrivebordet) ikke altid er oversat 100%, og som sådan kan du i princippet stå i en situation hvor du ikke har et sprog.
Derfor bør du gøre som Soundpartner forslår, først prøv og fjern/installer dansk, men så i stedet for at fjerne engelsk, så sæt det til andet-valg.
Hilsen Nicky
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Man kan ikke fjerne amerikansk engelsk da det er en indlejeret i programmerne, det man fjerner når man fjerner engelsk er stavekontrol og engelske dialekter (britisk, afrikans, etc.) det er der for ikke et problem at fjerne engelsk. Er et program ikke oversat til et af de installeret sprog falder det altid tilbage på det indlejerede sprog.
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
Jeg takker for uddybningen (og præciseringen)
Hilsen Nicky
Hilsen Nicky
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Prøv denne kommando :
Kopier hele output fra terminalen og gem det, så kan du smide det herind hvis det stadigt driller.
Kode: Vælg alt
sudo apt-get purge -y language-support-en language-support-writing-en language-pack-gnome-en language-pack-gnome-en-base language-pack-en-base thunderbird-locale-en-gb language-pack-en && sudo apt-get install -y language-pack-da-base language-support-da language-support-writing-da language-pack-gnome-da language-pack-gnome-da-base
Kopier hele output fra terminalen og gem det, så kan du smide det herind hvis det stadigt driller.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Hej.Jeg har kørt dit script og her er hvad terminalen melder tilbage.
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/qgV81688.png
Jeg har dog ikke installeret Open men Libre office.Det er 10.10 og ikke en ustabil dist.Det er dog stadig Engelsk skrivebord men dansk Firefox.
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/qgV81688.png
Jeg har dog ikke installeret Open men Libre office.Det er 10.10 og ikke en ustabil dist.Det er dog stadig Engelsk skrivebord men dansk Firefox.
Hej.Jeg har søgt på disse pakker i Synaptic men de er ikke installerede
openoffice.org-style-default
openoffice.org-style
openoffice.org-core
Det er jo nok heller ikke dem der er skyld i at systemet er på engelsk.
openoffice.org-style-default
openoffice.org-style
openoffice.org-core
Det er jo nok heller ikke dem der er skyld i at systemet er på engelsk.
-
- Admin
Du kan kopiere tekst direkte fra terminalen, det ville være bedre end et billede.
Ja selvfølgelig.
bendt@bendt:~$ sudo apt-get purge -y language-support-en language-support-writing-en language-pack-gnome-en language-pack-gnome-en-base language-pack-en-base thunderbird-locale-en-gb language-pack-en && sudo apt-get install -y language-pack-da-base language-support-da language-support-writing-da language-pack-gnome-da language-pack-gnome-da-base
[sudo] password for bendt:
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Pakken thunderbird-locale-en-gb er ikke installeret, så den afinstalleres ikke
Nogle pakker kunne ikke installeres. Det kan betyde at du har ønsket
en umulig situation eller bruger den ustabile distribution, hvor enkelte
pakker endnu ikke er lavet eller gjort tilgængelige.
Følgende oplysninger kan hjælpe dig med at klare situationen:
Følgende pakker har uopfyldte afhængigheder:
openoffice.org-common : Afhængigheder: openoffice.org-style-default eller
openoffice.org-style
ure : Ødelægger: openoffice.org-core (< 1:3.3~) men 1:3.2.1-7ubuntu1.1 forventes installeret
E: Ødelagte pakker
bendt@bendt:~$
bendt@bendt:~$ sudo apt-get purge -y language-support-en language-support-writing-en language-pack-gnome-en language-pack-gnome-en-base language-pack-en-base thunderbird-locale-en-gb language-pack-en && sudo apt-get install -y language-pack-da-base language-support-da language-support-writing-da language-pack-gnome-da language-pack-gnome-da-base
[sudo] password for bendt:
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Pakken thunderbird-locale-en-gb er ikke installeret, så den afinstalleres ikke
Nogle pakker kunne ikke installeres. Det kan betyde at du har ønsket
en umulig situation eller bruger den ustabile distribution, hvor enkelte
pakker endnu ikke er lavet eller gjort tilgængelige.
Følgende oplysninger kan hjælpe dig med at klare situationen:
Følgende pakker har uopfyldte afhængigheder:
openoffice.org-common : Afhængigheder: openoffice.org-style-default eller
openoffice.org-style
ure : Ødelægger: openoffice.org-core (< 1:3.3~) men 1:3.2.1-7ubuntu1.1 forventes installeret
E: Ødelagte pakker
bendt@bendt:~$
-
- Admin
Det ser ud til at være noget konflik mellem nogle dele af openoffice og libreoffice versionerne.
Tjek lige om openoffice.org-style-human er installeret.
Tjek lige om openoffice.org-style-human er installeret.