Hvordan fjernes "Log af..." fra Gnome panelet?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
horvath

Hvordan fjernes "Log af..." fra Gnome panelet?

Indlæg af horvath »

Jeg er ved at tilrette Ubuntu 10.10 som en standard cloud-pc, som det meste af tiden kun skal bruges på Internettet. Jeg bruger ofris-en til at låse maskinen og vil gerne have, at den ikke kan logges af - kun slukkes!
Jeg har forsøgt med gconf-editor og sat flueben i /apps/panel/global/disable_log_out. Det virkede ikke! Log af... findes stadigvæk i panelet.
Jeg prøvede så med:
gconftool-2 --set /apps/panel/global/disable_log_out --type bool "true"
i terminalen, men med samme nedslående resultat. Er der nogen, der kan hjælpe med mit problem?
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvordan fjernes "Log af..." fra Gnome panelet?

Indlæg af AJenbo »

Jeg tror ikke den indstilling er til at styre session panel programmet. Du kan eventuelt fjerne det fra panelet og så slukke med system menuen. Jeg tror dog stadig der er flere andre steder hvor man har mulighed for at logge af. Du kan sætte det op så der ikke bliver spurgt om kode ved login, måske er det en ide.
horvath

Indlæg af horvath »

Tak for svaret. Jeg har nu løst det ved simpelthen at slette selve standard sluk-knappen, og så tilføje en ny, hvor der ingen "log af.." muligheder er. Man kan sikkert logge af på flere måder, men alle brugerne benytter jo standardknappen i højre hjørne. Pc'en logger ind uden brug af adgangskode i forvejen, men da brugerne af computeren er tidligere windowsbrugere, er de vant til at logge af og gør det, hver gang de har benyttet pc'en. Nu sker dette ikke mere og alle kan komme på Internettet med maskinen(erne)
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Ok det er godt nok ikke min er faring med Windows brugere :)
Når der nu ikke er kode ved log ind burde det heller ikke være noget problem hvis en bruger skulle finde på at logge ud for så kan den næste bare trykke på bruger kontoen og gå i gang.
Er lidt interageret i hvor du har sat det op og hvordan det fungerede før?
horvath

Indlæg af horvath »

Jeg er ansat på en skole. Vi vil nu udelukkende bruge ca 200 bærbare til at være netbooks og næsten kun bruge Internettet og Web2.0. Logontiden fra scratch har med brugerregistrering, domænekontrol og programtildeling almindeligvis været mellem 4 - 6 min, men med Ubuntu er opstartstiden ca 40 sek, før man kan bruge pc'erne! Det gør en stor forskel. Til eksamensbrug (uden internet) skal der være et godt alternativ til Word, og det er der jo i Openoffice. Det koster mange penge at være en del af Windowsmiljøets dyre licenser, og de frigivne penge kan nu investeres i nyt hardware
horvath

Indlæg af horvath »

Som supplement kan jeg fortælle, at maskinerne ikke logges på uden adgangskode, men automatisk. Så er det kun mig, der kender koden og kan gå ind og ordne forskellige småting efter at Ofris-en er slået fra. Jeg får heller ikke (håber jeg) en masse nedbrud, ved at brugerne går ind i terminalen og laver unoder.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Ok, mit forslag ville være at sætte en konto op med lavere rettigheder og lade den logge ind uden kode, lave ændringer ved standard brugeren. På den måde kan brugeren ikke røre selve systemet og skulle de få lavet rod i bruger indstillingerne kan du let nulstille det.