Skype fungerer egentlig ret godt bortset fra at jeg ikke kan få det ikke vil vise video.
Jeg kan godt sende video så andre kan se mig, men jeg kan ikke selv se det eller se andre.
Når jeg forsøger mig i Options > Video Device > Test, lyser dioden i webcamet men der kommer intet billede.
Har nogen en idé til hvad jeg kan gøre?
Skype vil ikke vise video
-
- IRC nickname: Kofoed
- Geografisk sted: København
Skype vil ikke vise video
Senest rettet af Kofoed 1. apr 2011, 20:04, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: sound
Re: Skype vil ikke vise video
Kofoed skrev:Skype fungerer egentlig ret godt bortset fra at jeg ikke kan få det ikke vil vise video.
Jeg kan godt sende video så andre kan se mig, men jeg kan ikke selv se det eller se andre.
Når jeg forsøger mig i Options > Video Device > Test, lyser dioden i webcamet men der kommer intet billede.
Har nogen en idé til hvad jeg kan gøre?
en klassiker er at prøve at slå visuelle effekter fra. de kan i mange tilfælde drille.
det gøres ved at højreklikke på skrivebordet, vælge skift baggrund, gå i fanebladet visuelle effekter og sætte dette til ingen
-
Det hjalp desværre ikke, men tak for tilbagemeldingen
-
- IRC nickname: blfriis
- Geografisk sted: Randers
Jeg har samme problem, men vedkommende jeg 'skyper' med kan godt se mig, selvom jeg ikke kan.
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Får du nogen fejlbeskeder hvis du køre skype via terminalen?
-
@ Blfriis: det er nøjagtig det problem jeg har.
@AJenbo: Jeg har nu prøvet at åbne skype via terminalen. Når jeg nu prøver at teste webcamet, fremkommer følgende tekst i terminalen:
"X Error, request 132, minor 18, error code 8 BadMatch (invalid parameter attributes)"
@AJenbo: Jeg har nu prøvet at åbne skype via terminalen. Når jeg nu prøver at teste webcamet, fremkommer følgende tekst i terminalen:
"X Error, request 132, minor 18, error code 8 BadMatch (invalid parameter attributes)"
-
- Admin
Hmm jeg tror desværre ikke den fejlbesked giver mening for andre end Skype udviklerne, prøv deres support:
https://support.skype.com/en-us/
https://support.skype.com/en-us/
-
Jeg har fundet ud af, hvis jeg åbner skype ved at skrive "export XLIB_SKIP_ARGB_VISUALS=1 && skype" i terminalen så virker det. Jeg er lidt af en noob, men fandt dog ud af jeg også bare skulle ændre kommandoen i program launcheren, så starter den det automatisk op.
@ AJenbo: Tak for forslaget om at åbne via terminalen, det gav mig de ekstra oplysninger som jeg kunne søge på.
@ AJenbo: Tak for forslaget om at åbne via terminalen, det gav mig de ekstra oplysninger som jeg kunne søge på.
-
- Admin
Ok det betyder at Skype har nogle problemer med gennemsigtighed, det kan muligvis være relateret til grafikkortet, godt at du fandt ud af løsningen at skrev den her så den kan komme andre til gavn. Hvis du markere dit indlæg som accepteret vil emnet fremstå som løst hvilket gør det nemmer for andre at finde løsningen.
-
- IRC nickname: KKG
Man kan sætte det ind i .bashrc filen med følgende:
export XLIB_SKIP_ARGB_VISUALS=1
Jeg har sat følgende ind i min .bashrc fil:
export LD_PRELOAD=/usr/lib/libv4l/v4l1compat.so
Herefter skulle det virke, hvis man taster skype i teminalvinduet.
Man kan sætte kommentarer ind i .bashrc filed med en # i starten af linjen. Mange tak for løsningen, jeg havde det samme problem.
export XLIB_SKIP_ARGB_VISUALS=1
Jeg har sat følgende ind i min .bashrc fil:
export LD_PRELOAD=/usr/lib/libv4l/v4l1compat.so
Herefter skulle det virke, hvis man taster skype i teminalvinduet.
Man kan sætte kommentarer ind i .bashrc filed med en # i starten af linjen. Mange tak for løsningen, jeg havde det samme problem.