Problemer med ASUS WL_167g USB WIFI

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Volkon

Problemer med ASUS WL_167g USB WIFI

Indlæg af Volkon »

Hej

Har et lille problem som jeg håber I kan hjælpe mig med.
Har fornylig installeret Ubuntu 10.10 32 Bit på en gammel pc. Da denne ikke har noget indbygget trådløst netkort benytter jeg et en USB WIFI pen fra ASUS model WL-167g. Ubuntu finder fint WIFI pennen og installere den. LIgeledes kan jeg se mit trådløse netwærk, så ingen problemer så langt.

Problemet opstår når jeg prøver at forbinde med mit netværk, så indtaster jeg mit password til netværket (WPA/WPA2 kryptering), hvorefter Ubuntu prøver at logge på netværket i et par minutter, hvorefter den siger at den ikke kan forbinde til netværket. Nogen som ved hvad problemet evt. kan skyldes?

Jeg kan fint benytte ASUS WIFI pennen i windows XP på helt sammme PC ( PC'en har skuffe system) og der forbinder den helt fint til netværket. De andre Ubuntu PC'er jeg har i huset har heller ikke problemer med at komme på netværket. Det er kun når jeg benytter ASUS WL-167g pennen.

Mvh.
Volkon
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Problemer med ASUS WL_167g USB WIFI

Indlæg af soundpartner »

Volkon skrev:Hej

Har et lille problem som jeg håber I kan hjælpe mig med.
Har fornylig installeret Ubuntu 10.10 32 Bit på en gammel pc. Da denne ikke har noget indbygget trådløst netkort benytter jeg et en USB WIFI pen fra ASUS model WL-167g. Ubuntu finder fint WIFI pennen og installere den. LIgeledes kan jeg se mit trådløse netwærk, så ingen problemer så langt.

Problemet opstår når jeg prøver at forbinde med mit netværk, så indtaster jeg mit password til netværket (WPA/WPA2 kryptering), hvorefter Ubuntu prøver at logge på netværket i et par minutter, hvorefter den siger at den ikke kan forbinde til netværket. Nogen som ved hvad problemet evt. kan skyldes?

Jeg kan fint benytte ASUS WIFI pennen i windows XP på helt sammme PC ( PC'en har skuffe system) og der forbinder den helt fint til netværket. De andre Ubuntu PC'er jeg har i huset har heller ikke problemer med at komme på netværket. Det er kun når jeg benytter ASUS WL-167g pennen.

Mvh.
Volkon

uden at kende lige den pen, så ved jeg at der er nogle af usb wifi chipsetsne der har problemer med wpa2 i ubuntu. du kunne derfor prøve at skifte din kryptering til alm wpa.
wpa2 er i dag ikke mere sikkert end alm wpa. Det tager en smule længere tid at bryde en wpa2 kryptering, men folk der vil ind de ofrer nok også gerne den smule ekstra tid det skulle tage. wpa er fint nok til at holde naboen og de forbipaserende ude, men kommer der en wifi-hacker der vil ind, så kan hverken wpa eller wpa2 gøre nogen forskel for at holde ham ude
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Volkon

Indlæg af Volkon »

Hej soundpartner

Jeg har prøvet at ændre krypteringen til WPA kryptering og der har jeg samme problem.

Mvh.
Volkon
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Hej og velkommen til forummet

Prøv at køre følgende kommando i terminalen, så kan vi se nøjagtig hvilken chip der er i kortet hvilket kan hjælp når man skal søge efter problemet.

Kode: Vælg alt

lsusb
Volkon

Indlæg af Volkon »

Hej AJenBo

Beklager det sene svar. Har ikke været hjemme til at teste kommandoen

Jeg for følgende information, når jeg kører lsusb kommandoen i terminalen.

Bus 005 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 002 Device 002: ID 046d:c062 Logitech, Inc.
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 001 Device 003: ID 0b05:1706 ASUSTek Computer, Inc. WL-167G v1 802.11g Adapter [Ralink RT2500USB]
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub

Mvh.
Allan