Hey folkens,
jeg tænkte om der var nogen der kendte et alternativ til 42 Tags til Linux.
Det jeg søger et et "oprydningsprogram" så jeg kan få orden på alle de papire der ligger på mit skrivebord.
42 Tags er en form for tiff arkiv (http://www.42tags.com/)
//kdsn79
42 Tags Alternativ
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
Re: 42 Tags Alternativ
Hej, og velkommen til forummet
Lidt nysgerrig efter nye måder at organisere sig er man jo altid, men efter at have læst på hjemmesiden for programmet er jeg stadig ikke helt sikker på hvad det er du spørger om. Kan du ikke prøve og uddybe lidt, måske med et eksempel på den daglige brug af programmet?
Hilsen Nicky
Lidt nysgerrig efter nye måder at organisere sig er man jo altid, men efter at have læst på hjemmesiden for programmet er jeg stadig ikke helt sikker på hvad det er du spørger om. Kan du ikke prøve og uddybe lidt, måske med et eksempel på den daglige brug af programmet?
Hilsen Nicky
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
PDF filer ville nok være mere oplagt til dokumenter. Men jeg kender ikke lige noget program til at organisere dem, jeg plejer bare at bruge mapper.
-
Hej Nicky,
måden det bruges på er at man scanner et brev ind i programmet, derefter kan man tilføje tags til det sådan at man kan finde det igen.
eks. jeg har fået et brev fra forsikringsselskabet, jeg scanner det ind, tagger det med "Forsikring" "Marts" "2011" "Regning" "Betalt"
jeg kan så efterfølgende finde det brev, ved at vælge et eller flere af de tags. hvis jeg f.eks. ber om tag "Forsikring" "2011" får jeg alle de breve jeg har fået fra forsikringen i 2011. Eller jeg kunne vælge "Regning" "Ubetalt" så får jeg en liste med alle de regninger der endnu ikke er betalt.
ps tak for velkomsten
//Keld
måden det bruges på er at man scanner et brev ind i programmet, derefter kan man tilføje tags til det sådan at man kan finde det igen.
eks. jeg har fået et brev fra forsikringsselskabet, jeg scanner det ind, tagger det med "Forsikring" "Marts" "2011" "Regning" "Betalt"
jeg kan så efterfølgende finde det brev, ved at vælge et eller flere af de tags. hvis jeg f.eks. ber om tag "Forsikring" "2011" får jeg alle de breve jeg har fået fra forsikringen i 2011. Eller jeg kunne vælge "Regning" "Ubetalt" så får jeg en liste med alle de regninger der endnu ikke er betalt.
ps tak for velkomsten
//Keld
-
- Admin
Jeg tror [apt=referencer]Referencer[/apt] ville være en løsning for dig.
Ellers er det også muligt at lave mærkater i F-spot og Shotwell men de er mere beregnet til fotos.
Ellers er det også muligt at lave mærkater i F-spot og Shotwell men de er mere beregnet til fotos.
-
Referencer virker lovende, nu skal jeg så bare ha min scanner til at virke på ubuntu også... printeren var så nem... men scanneren siger bare fejl... nå det må blive projektet for weekenden
tak for hjælpen
//keld
tak for hjælpen
//keld
-
- Geografisk sted: Varde
Er der nogen grund til at du ikke blot døber filen eks. Forsikring_Marts_2011_Regning_Betalt
Så er det blot at lave en alm. søgning på eks. marts + 2011 og du vil så få alt for marts 2011
Så er det blot at lave en alm. søgning på eks. marts + 2011 og du vil så få alt for marts 2011
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W
-
- Admin
Bruger du programmer-grafik-simple skan?
Hvilken fejl får du?
Og hvilken scanner har du.
Hvilken fejl får du?
Og hvilken scanner har du.