Brugen af mogrify?

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Rattus Norvegicus
Geografisk sted: Albertslund

Brugen af mogrify?

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Jeg er igang med at redigere og beskære omkring 4000 billeder i størrelsen 640x480, men enkelte billeder skal også være i 320x240 pixel, og her bruger jeg kommandoen:

Kode: Vælg alt

mogrify -resize 320 *.jpg

Jeg har en mappe nogle billeder i, og her er der flere undermapper, og den ene halvdel indeholder billederne der skal være 640x480 pixel, og den anden halvdel indeholder en kopi af billederne, som skal formindskes til 320x240 pixel med ovenstående kommando i terminalen, men det tager pænt lang tid at køre kommandoen i hver enkelt mappe.

Hvordan skal kommandoen se ud, hvis jeg vil køre den i flere udvalgte undermapper på én gang (altså ikke alle undermapper)?
Hilsen Kenny
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Brugen af mogrify?

Indlæg af AJenbo »

det kommer nok i stor grad and på hvad de mapper heder men noget i stil med

mogrify -resize 320 *-små/*.jpg
Rattus Norvegicus
Geografisk sted: Albertslund

Re: Brugen af mogrify?

Indlæg af Rattus Norvegicus »

AJenbo skrev:det kommer nok i stor grad and på hvad de mapper heder men noget i stil med

mogrify -resize 320 *-små/*.jpg

Dem der skal formindskes hedder det samme som de øvrige, blot med "(kopi)" i slutningen af mappenavnet.

Jeg prøvede så med dit forslag, hvor jeg udskiftede "*-små" med "*kopi*" og det virkede jo som det skulle.

Mange tak for hjælpen :D
Hilsen Kenny