MEDION WIFI Disabled

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: MEDION WIFI Disabled

Indlæg af AJenbo »

Du kunne jo flytte alt indholdet fra din /home mappe til en under mappe og så kun trække det tilbage efter installationen som du savnede, hvis du bruger Evolution til mail skulle dine konto indstillinger og mail ligge i mappen .evolution (en skjult mappe).
vovsen99

Indlæg af vovsen99 »

Tjo den har jeg tænkt på, men hvilket program kan jeg bruge til at se de skjulte mapper og filer. Der er også nogle steder hvor jeg ikke kan få adgang.
Hvordan får man det?

Jeg havde stirret en del på fladen og hvad der lå efter "dine kommandoer" og så vidt jeg kunne se var alt tømt - der lå kun nogle få MB tilbage på / , så da netværksdelen ikke virkede har jeg lavet en ny installation af 10.10 uden at røre mit /home drev - spørgsmålet er så om man kan dét da det også ligger under /. Jeg er noget mystificeret. Tidligere kunne jeg gemme alle data ved en nyinstallation med bevaring af /home partitionen.
Tilsyneladende er der gået noget rivende galt. Kommandoerne har virkelig taget for sig af retterne og ryddet bordet næsten totalt.

Jeg har nu fået RJ45 nettet tilbage og senere skal jeg nok formatere /home ved en total installation. Så kan der ikke ligge noget snask og lave uro i geledderne.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Hvis der er blevet slettet filer fra / så er det ikke min kommando du har brugt for den hade ikke rettigheder til det og slettede kun en mappe med indstillinger i din home mappe. Køre du som root i terminalen?

Opret en ny test bruger og se om du kan fået nettet til at virke der.

Du viser skjulte filer i filhåndteringen med menu punktet Vil -> Vis skjulte filer (ctrl+h).