Hej
Fosøger at sætte netbank op for en der bruger Danske bank. Jeg fik det på en eller anden måde til at virke i den almindelige Ubuntu distro!
Jeg skal blot have det her nemid java halløj frem, så jeg kan se at det virker inden jeg giver den videre, men kan ikke finde det på danske banks side! Hvis der er andre der har danske bank kan I så bekræfte at det er her jeg burde kunne se det?: https://netbank.danskebank.dk/html/index.html?site=DBNB&secsystem=DI
Jeg har godkendt kilde via softwarecenter og via Firefox har jeg installeret de manglende plugins!
Jeg har også prøvet:
sudo apt-get remove --purge icedtea-6-jre-cacao icedtea6-plugin openjdk-6-dbg openjdk-6-demo openjdk-6-doc openjdk-6-jdk openjdk-6-jre openjdk-6-jre-headless openjdk-6-jre-lib openjdk-6-source sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin && sudo apt-get install sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin && sudo update-alternatives --config java && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
Resultat: Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Pakken icedtea6-plugin er ikke installeret, så den afinstalleres ikke
Pakken openjdk-6-dbg er ikke installeret, så den afinstalleres ikke
Pakken openjdk-6-demo er ikke installeret, så den afinstalleres ikke
Pakken openjdk-6-doc er ikke installeret, så den afinstalleres ikke
Pakken openjdk-6-jdk er ikke installeret, så den afinstalleres ikke
Pakken openjdk-6-source er ikke installeret, så den afinstalleres ikke
Pakken sun-java6-plugin er ikke installeret, så den afinstalleres ikke
Pakken sun-java6-jre er ikke installeret, så den afinstalleres ikke
Pakken sun-java6-jdk er ikke installeret, så den afinstalleres ikke
Pakken sun-java6-fonts er ikke installeret, så den afinstalleres ikke
Pakken sun-java6-bin er ikke installeret, så den afinstalleres ikke
Nogle pakker kunne ikke installeres. Det kan betyde at du har ønsket
en umulig situation eller bruger den ustabile distribution, hvor enkelte
pakker endnu ikke er lavet eller gjort tilgængelige.
Følgende oplysninger kan hjælpe dig med at klare situationen:
Følgende pakker har uopfyldte afhængigheder:
openjdk-6-jre-headless : Afhængigheder: openjdk-6-jre-lib (>= 6b20-1.9.7-0ubuntu1) men den bliver ikke installeret
Anbefalede: icedtea-6-jre-cacao (= 6b20-1.9.7-0ubuntu1) men den bliver ikke installeret
E: Ødelagte pakker
Skal jeg bruge en anden kode til Xubuntu?
Nemid til Xubuntu
-
Re: Nemid til Xubuntu
Jeg kan hellere ikke afinstallere OpenJDK fra softwarecentret!
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
E: Ødelagte pakker
Gør at jeg lurer lidt over hvad der er galt, men prøv denne kommando og giv os hele resultatet.
Kode: Vælg alt
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get autoremove && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
hmm nu ved jeg ikke om det er standard viden, men efter genstart kommer den fine søde applet nu frem
Om det så også virker at logge på finder vi ud af senere...
Jeg ved ikke om jeg tør at køre ovennævnte da det nu virker, skal jeg prøve alligevel??
Om det så også virker at logge på finder vi ud af senere...
Jeg ved ikke om jeg tør at køre ovennævnte da det nu virker, skal jeg prøve alligevel??
Senest rettet af Odin 27. mar 2011, 18:57, rettet i alt 1 gang.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Den er ikke skadelig og kan afhjælpe at du måske senere vil få problemer med at installere anden software, så ja.
-
Ok, nu har jeg afleveret den og de skulle også lige oplæres (det virker super), så nåede ikke at køre sudo i denne omgang, men jeg vil gerne have lov at vende tilbage, næste gang jeg kommer på besøg hos dem...
Kan oplyse at Xubuntu faktisk er lang mere brugervenlig for ældre, både sammenlignet med Windows og Ubuntu (uden X).
Kan oplyse at Xubuntu faktisk er lang mere brugervenlig for ældre, både sammenlignet med Windows og Ubuntu (uden X).
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Ok, så kan du bare markere emnet som løst, hvis der så blever problemer med at installere på et sener tidspunkt kan du oprette et nyt emne.