http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public_s/id/linux/en/instruction_prn3.html#printcap1
giver Brother anvisninger på hvordan man kan installere driveren fra terminalen, og lægger nogle eksempler på, hvordan man kan tjekke om printeren er ordentligt installeret. De skriver også at det er vigtigt for USB-forbindelser, at man skriver stien til printeren ind i egenskaber for printeren. Der skal stå:
lp=/dev/usb/lp0
Men det er komplet umuligt, at få skrevet den sti ind. Hver gang jeg trykker på anvend, kommer der en pop-up, hvor der står:
CUPS-serverfejl. Der opstod en fejl under CUPS-handlingen "client-error-not-possible"
Når jeg så lukker vinduet og åbner det igen, så der i stien:
og det skal der ikke stå.usb://Brother/DCP-540CN
Jeg installerede både LPR- og CUPS-driveren, men alligevel ledte systemet efter drivere i databasen. Jeg valgte den, som systemet foreslog:
men alligevel virker printeren ikke. Displayet viser at den modtager data, og der er jobs i udskriftskøen, men der kommer ingen prints ud.Brother DCP-1200 Foomatic/hl1250 (recommended)
Så forsøgte jeg via terminalen, efter anvisningerne på Brother's hjemmeside. Her er meldingen fra terminalen:
birthe@birthe-MS-6714:~$ cd Skrivebord
birthe@birthe-MS-6714:~/Skrivebord$ sudo dpkg -i --force-all dcp540cnlpr-1.0.1-1.i386.deb
[sudo] password for birthe:
(Læser database... 180308 filer og mapper aktuelt installeret.)
Gør klar til at erstatte dcp540cnlpr 1.0.1-1 (med dcp540cnlpr-1.0.1-1.i386.deb)...
Udpakker erstatning dcp540cnlpr...
Sætter dcp540cnlpr (1.0.1-1) op...
birthe@birthe-MS-6714:~/Skrivebord$ sudo dpkg -i --force-all dcp540cncupswrapper-1.0.1-1.i386.deb
(Læser database... 180308 filer og mapper aktuelt installeret.)
Gør klar til at erstatte dcp540cncupswrapper 1.0.1-1 (med dcp540cncupswrapper-1.0.1-1.i386.deb)...
cups start/running, process 6390
Udpakker erstatning dcp540cncupswrapper...
Sætter dcp540cncupswrapper (1.0.1-1) op...
/usr/local/Brother/Printer/dcp540cn/cupswrapper/cupswrapperdcp540cn: 70: cannot create /usr/share/cups/model/brdcp540cn.ppd: Directory nonexistent
/usr/local/Brother/Printer/dcp540cn/cupswrapper/cupswrapperdcp540cn: 274: cannot create /usr/share/cups/model/brdcp540cn.ppd: Directory nonexistent
chmod: kan ikke tilgå '/usr/share/cups/model/brdcp540cn.ppd': Ingen sådan fil eller filkatalog
cp: kan ikke udføre stat() på '/usr/share/cups/model/brdcp540cn.ppd': Ingen sådan fil eller filkatalog
chmod: kan ikke tilgå '/usr/share/ppd/brdcp540cn.ppd': Ingen sådan fil eller filkatalog
cups start/running, process 6474
lpadmin: Unable to copy PPD file!
birthe@birthe-MS-6714:~/Skrivebord$
Hvordan tolker man det og hvad gør jeg nu?