Mit ellers så fine netværk er pludselig blevet underligt.
Og nej - det har intet med Linux, eller Ubuntu at gøre.
Pludselig nægtede det at logge mig på - en gang imellem. Og succesfulde ping faldt til ca 75-80%. Og så faldt jeg af igen og igen.
Og nej - der var ingen microbølgeovn eller noget andet der var igang.
Så købte jeg en ny router - og den har nøjagtigt de samme problemer!!!!!
Nu er gode råd dyre
En af mine venner siger, at det kan være fordi en eller anden tæt på har købt en ny meget kraftig router og den simpelthen smadrer mit signal
En ting er sikkert - intet virker som det skal - og jeg aner ikke mine levende råd.
Thj01 - som har erfaring med at få netværk til at spille.
Trådløst netværk gået besærk
-
- Geografisk sted: Fredericia
Trådløst netværk gået besærk
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Trådløst netværk gået besærk
Hvis du har en android telefon så installer wifi analyzer og scan netværkene i nærheden.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
jeg havde samme problem ca og fik løst det ved at skifte navn på mit accespunkt.
efterfølgende fant jeg ud af at efter jeg havde skiftet navn på mit netværk, så var der stadig et netværk med det gamle navn.
jeg fant ud af at der er et program der bruges til at sniffe data og hacke netværk der netop fungerer på denne måde. det udgiver sig for at være et netværk af samme navn, tvinger dig til at reconnecte og så cykler det rundt i koder for hver gang til det finder den rigtige. programmet logger ligeledes data fra nettet og prøver at dekryptere dette ved at bombe med koder...
efter 3 dage med nyt navn var jeg tilbage ved det ustabile net, og skiftede til nyt navn, og skjult netværk.
jeg fant her ligeledes ud af at programmet efter 72 timer uden kontakt selv scanner efter om der er dukket nye netværk op som minder om det gamle, og derefter fortsætter på dette.
med andre ord... nogen prøvede at hacke mit net (og prøver stadig...)
jeg ved ikke om det er samme problem du har, men måske
efterfølgende fant jeg ud af at efter jeg havde skiftet navn på mit netværk, så var der stadig et netværk med det gamle navn.
jeg fant ud af at der er et program der bruges til at sniffe data og hacke netværk der netop fungerer på denne måde. det udgiver sig for at være et netværk af samme navn, tvinger dig til at reconnecte og så cykler det rundt i koder for hver gang til det finder den rigtige. programmet logger ligeledes data fra nettet og prøver at dekryptere dette ved at bombe med koder...
efter 3 dage med nyt navn var jeg tilbage ved det ustabile net, og skiftede til nyt navn, og skjult netværk.
jeg fant her ligeledes ud af at programmet efter 72 timer uden kontakt selv scanner efter om der er dukket nye netværk op som minder om det gamle, og derefter fortsætter på dette.
med andre ord... nogen prøvede at hacke mit net (og prøver stadig...)
jeg ved ikke om det er samme problem du har, men måske
-
Fandt en anden strømforsyning - og VUPTI
Det hele spiller igen!
*sidder nu og bander over mange timers spildt energi med at problemløse en router*
Det hele spiller igen!
*sidder nu og bander over mange timers spildt energi med at problemløse en router*
Kører LTS udgaverne.
Kører LTS udgaverne.
-
Og så vil man finde en ny strømforsyning, så man har en ekstra
Men de koster 250,- stykket for en 5V 2A.
Er der nogen der kender nogle billigere steder. For så har jeg 2 routere uden strømforsyning. En af dem med 2 års garanti!
Men de koster 250,- stykket for en 5V 2A.
Er der nogen der kender nogle billigere steder. For så har jeg 2 routere uden strømforsyning. En af dem med 2 års garanti!
Kører LTS udgaverne.
Kører LTS udgaverne.
-
- IRC nickname: How to be me
i kirkens korshærsbutikker kan man være heldig at finde lidt af hvert
Når lejligheden byder sig.
-
Jeg har også fundet frem til at genbrug er den bedste løsning, eller hvis man kunne finde en billig elektronisk dims, der kører på 5 Volt
Kører LTS udgaverne.
Kører LTS udgaverne.