Unity i Natty Narwhale

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
mote
IRC nickname: mote
Geografisk sted: Århus

Unity i Natty Narwhale

Indlæg af mote »

Hej.
Jeg er begyndt at lege lidt med det nye Unity interface i Natty Narwhale og har nogle begynder problemer.

Indtil videre bøvler jeg lidt med at prøve at få nogle applets i panelet, men kan ikke finde ud af det.

Launcheren ude til højre er smart, men hvis jeg vil starte et program op som ikke er i den, trykker jeg på Ubuntu ikonet helt oppe i hjørnet og skal søge efter det i "Search" feltet? Det virker noget bøvlet, og jeg har ikke altid held med at få tastet noget tekst ind i feltet. Jeg kan også klikke mig frem gennem de der "Find" menuer, med det bliver til mange klik inden jeg når frem.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Unity i Natty Narwhale

Indlæg af soundpartner »

mote skrev:Hej.
Jeg er begyndt at lege lidt med det nye Unity interface i Natty Narwhale og har nogle begynder problemer.

Indtil videre bøvler jeg lidt med at prøve at få nogle applets i panelet, men kan ikke finde ud af det.

det er korrekt. det kan man ikke. grunden er at pladsen på panelet skal være fri til programmernes menu som jo netop er kommet op i selve panelet nu, og hvis du ligger ting og sager i panelet er det ikke sikkert der er plads nok

mote skrev:Launcheren ude til højre er smart, men hvis jeg vil starte et program op som ikke er i den, trykker jeg på Ubuntu ikonet helt oppe i hjørnet og skal søge efter det i "Search" feltet? Det virker noget bøvlet, og jeg har ikke altid held med at få tastet noget tekst ind i feltet. Jeg kan også klikke mig frem gennem de der "Find" menuer, med det bliver til mange klik inden jeg når frem.

når først du har kørt et program første gang kan du beholde det i launcheren. det er lidt bøvlet, men hvis man ved hvad for program man skal bruge er det ikke svært. men det er rigtigt at det ikke er nemt hvis man som ny skal lede efter nye programmer og se hvad de kan
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
mote
IRC nickname: mote
Geografisk sted: Århus

Re: Unity i Natty Narwhale

Indlæg af mote »

det er korrekt. det kan man ikke.

Argh. -Så bliver jeg nødt til at rejse mig op og kikke ud af vinduet hvis jeg vil vide hvordan vejret er uden for. ;-)
indicator-weather virker ikke rigtigt. Må hellere vente lidt endnu til det hele bliver lidt mere stabilt.

Men tak for svaret.