Hjælp. Den driller

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hjælp. Den driller

Indlæg af AJenbo »

Logind er den du bruger til at låse maskinen op med, konsekvensen ved ikke at have sådan en er at alle kan bruge maskinen.

Nøgleringen husker ske dine andre koder (mailserver, WiFi etc.), Hvis du ikke har kode på den kan folk der kommer til din computer se en liste med dine adgangskoder. Er den den samme som logind koden vil den automatisk blive låst op når du logger ind, ellers vil den spørge om koden når du skal bruge noget med kode på.

Administrationskoden er den samme som dit logind men du vil blive bedt om den når du skal installere noget eller på anden måde ændre systemet, uden den vil alle og enhver kunne gøre hvad de vil med maskinen, blandt andet installer spion eller spam software på den.

Hvis du lægger dit nummer med maskinen kan jeg sende dig en sms når den er klar. Jeg kan også prøve at være der når du indlevere den, hvornår Var det du regnede med at være der?
Tommy Noerup
IRC nickname: Tommy
Geografisk sted: Valby

Indlæg af Tommy Noerup »

Fint nok. Bare jeg ikke skal slå koder i tide og utide. Det må meget gerne være sådan, at den ikke forlanger kode, når jeg tænder dyret. Jeg er ikke specielt nervøs for at andre skal tænde min computer, Faktisk havde jeg tænkt at min søn på fem år, skal bruge den til at se "oline" (DR's børneside). Så er det bedst han kan tænde den, uden min hjælp.

Hvis jeg selv kan vælge koden, skal det være: "******".

Mit mobilnummer er ** ** ** **

Jeg er ked af at love et nøjagtig tidspunkt, men et sted mellem 10 og 11 tror jeg.
Tommy Noerup

Indlæg af Tommy Noerup »

Afleverede computeren kl 10. Hvornår kan jeg hente den igen?
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Hej Tommy, jeg fik først besked på at den var komme ved 15 tiden så er kommet lidt sendt i gang med den, men jeg er ved at installere nu, går alt godt kan jeg måske have den færdig ved lukke tid (17:30), ellers vil du kunne hente den i morgen.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Hvis computeren ellers virker for dig nu, kan du bare markere emnet som løst :)
Tommy Noerup

Indlæg af Tommy Noerup »

øhhh . . . . hvor gør man det?
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af laoshi »

Tommy Noerup skrev:øhhh . . . . hvor gør man det?

Meget let! Tryk på V-knappen ved et af de indlæg som har løst problemet for dig.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Du må i øvrigt meget gerne skrive hvad der sker med batteriet.
Tommy Noerup

Indlæg af Tommy Noerup »

Hos Toshiba sagde de at det er to år siden de byttede de batterier. De sagde også at det kun var 10% af batterierne, der var problemer med. Men at han ikke kunne se der skulle være nogen problemer med at bruge det. "Hvis det var et af dem der kunne brænde, så var det brændt for længe siden" Og det er jo sikkert rigtig nok. Han fortalte mig at computeren er importeret til Danmark i sidste halvdel af 2006.

Men i øvrigt er der ikke ret meget krudt i det batteri. men det kan sikre at jeg kan nå at gemme filer og lukke programmer, når strømmen ryger, hvad den meget ofte gør i Philippinerne.

Men jeg kan ikke få den til at gå trådløst på nettet. Det er efterhånden to år siden jeg opgav at få min kones laptop, til at gå på trådløst (Vista er skabt af fanden i vrede). Så jeg har helt enkelt glemt koden. Så foreløbig klarer jeg mig med en ledning. Så må jeg finde ud af hvordan jeg åbner den uden at kende koden, når jeg kommer hjem fra rejse. Måske tar' jeg roteren (eller hvad det nu er man kalder sådan en frederik) med til det der café-arrangement første mandag i maj?
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Du kan normalt se koden til det trådløse fra routeres konfigurations (enkelt ruteren bruger en alternativ adresse) side når du er forbundet til den med kabel. Her kan der stadig være en kode, men hvis ikke du har ændret den vil den være standard koden for ruteren som du kan finde i manualen eller på nettet. Er den blevet ændret kan den nulstilles ved at trykke på en lille knap på bagsiden af ruteren.
Tommy Noerup

Indlæg af Tommy Noerup »

OK. Det var smart. Jeg har nemlig ændret den, men har selvfølgelig glemt til hvad (Lidt dement er man vel altid).
Jeg prøver det når jeg kommer hjem fra arbejde. Jeg er på vej ud af døren nu.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Det kan være en gode ide at skrive wifi koden ned ;) Det er jo mest for at holde naboen ude fra ens netværk, så den kan man godt have liggende.
Tommy Noerup

Indlæg af Tommy Noerup »

"routeres konfigurations" ???

Hvad betyder det, og hvor finder jeg den. Hvis det er den brugsforvirring, der fulgte med, er den fordampet for længe siden
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Det er et link så du klikker bare på det.

Hvis du ikke har manualen må du ud og søge efter den, eventuelt på forhandlerens hjemmeside eller google, kan du ikke lige læse på den hvilken model det er så kan jeg måske hjælpe dig med at finde det.
Tommy Noerup

Indlæg af Tommy Noerup »

Den hedder D-LINK
Modellen hedder DIR-301